4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly még arról számoltunk be, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) tulajdonában lévő divatcégnek – melyet Orbán Viktor lányának barátnője igazgat - sem tett jót a járvány, most pedig azt látjuk, hogy a pandémia második éve meg sem kottyant a cégnek, közel négyszeresére ugrott az árbevételük.

A friss céges beszámoló kiegészítő mellékletében írják is, hogy a Covid-19 vírus okozta világjárvány ellenére sem az adóévben, sem a mérleg fordulónapja után nem történt olyan esemény, amely jelentősen befolyásolta volna a társaság 2021. évi beszámolóját.

Sőt, a 2018-ban alapított Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója, Orbán Ráhel barátnője, egykori évfolyamtársa, Bata-Jakab Zsófiát a napokban egy újabb feladattal is megbízták, ugyanis a Magyar Turisztikai Ügynökség egyik vezérigazgató-helyettesévé nevezték ki. Minden bizonnyal meg voltak vele elégedve az MDDÜ-vel, hiszen az MTÜ alá tartozó divatcég tavalyi éve 2020-szal szemben remekül sikerült.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezériazgatója és a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Fotó: MTI
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezériazgatója és a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Fotó: MTI

Árbevételük 13,3 millió forintról 2021-ben felugrott 50,2 millióra, a forgalomnövekedés pedig az adózott nyereségükre is hatással volt: 659 ezer forintról 5,4 millió forintra nőtt. A nettó árbevétel zöme most is társkiállítói bevételekből és marketingszolgáltatásból jött össze.

Az éves beszámolóban feltüntetett 540 millió forintos személyi ráfordításból kiderül, hogy a cég megemelte 28 fős kollektívája fizetését, már nem átlagosan 1,4 milliót költöttek az alkalmazottakra, hanem 1,9 milliót. A vezetők tisztségviselők juttatásai érdemben nem változtak, viszont a felügyelő bizottság tagjainak 4,6 millióval többet juttattak 2021-ben, mint 2020-ban.  

A cég rövid távú kötelezettségei viszont szinte megduplázódtak, 3,5 milliárdról 6 milliárd forintra. Ebből 1,198 milliárd forinttal tartozik az EXPO 2020 Nonprofit Kft, de van 2,68 milliárd adójellegű követelése is, a 4,94 milliárd egyéb követelései között pedig akad előleg, kaució és elszámolásra kiadott összegek is.

A Magyar Divat & Design Ügynökséget 2018-ban alapította az állam azzal a céllal, hogy megszervezze a magyar dizájn- és divatéletet, közvetítsen tervezők és iparági szereplők között, mentorálja a helyi tervezőket, és megalkossa a kormánynak a magyar divatstratégiáját. Az MDDÜ induláskor kapott egy Istenhegyi úti villát irodának, ekkor került a cég élére a miniszterelnök legidősebb lányának barátnője.

Az MDDÜ 2019-ben egyébként 1 milliárd forint állami támogatást kapott, 2020-ban már 1,8 milliárdot, s a friss beszámolóban található egyéb árbevételeknél feltüntetett 2,6 milliárd forint pedig minden bizonnyal a 2021-es állami támogatás.

Az év elején a 24.hu cikke  arról számolt be, hogy a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került turizmus helyreállítására 1,7 milliárd forintot biztosított az Európai Unió, ezt az összeget pedig a Magyar Turisztikai Ügynökség osztotta szét 23 cég között. A lap azt írja, hogy a pénzből a kimutatás alapján az Orbán Ráhel-közeli Magyar Divat & Design Ügynökség is kapott, de hogy mennyit, azt még az Európai Unióval sem közölte az MTÜ.

Tavaly egyébként a kormány még a Nemzeti Divatipari Stratégia 2030 elfogadásáról is döntött, mert hogy ilyen is van. A Magyar Közlöny szerint erről a Magyar Divat & Design Ügynökségnek kell gondoskodnia, Gulyás Gergelynek, a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, mint az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszternek pedig arról, hogy a Nemzeti Divatipari Stratégia 2030 céljait szolgáló forrásokat biztosítsa.

Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója szerint, aki Orbán Ráhel barátnőjét kinevezte, Bata-Jakab új pozíciójában marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettesként az lesz a „feladata, hogy vendégeket hozzon.” Tehát Jakabhoz tartozik az értékesítés, a marketingtevékenység, a kommunikáció, a kutatásfejlesztés és a turisztikai alkalmazások.

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!