4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly még arról számoltunk be, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) tulajdonában lévő divatcégnek – melyet Orbán Viktor lányának barátnője igazgat - sem tett jót a járvány, most pedig azt látjuk, hogy a pandémia második éve meg sem kottyant a cégnek, közel négyszeresére ugrott az árbevételük.

A friss céges beszámoló kiegészítő mellékletében írják is, hogy a Covid-19 vírus okozta világjárvány ellenére sem az adóévben, sem a mérleg fordulónapja után nem történt olyan esemény, amely jelentősen befolyásolta volna a társaság 2021. évi beszámolóját.

Sőt, a 2018-ban alapított Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója, Orbán Ráhel barátnője, egykori évfolyamtársa, Bata-Jakab Zsófiát a napokban egy újabb feladattal is megbízták, ugyanis a Magyar Turisztikai Ügynökség egyik vezérigazgató-helyettesévé nevezték ki. Minden bizonnyal meg voltak vele elégedve az MDDÜ-vel, hiszen az MTÜ alá tartozó divatcég tavalyi éve 2020-szal szemben remekül sikerült.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezériazgatója és a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Fotó: MTI
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezériazgatója és a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgató-helyettese. Fotó: MTI

Árbevételük 13,3 millió forintról 2021-ben felugrott 50,2 millióra, a forgalomnövekedés pedig az adózott nyereségükre is hatással volt: 659 ezer forintról 5,4 millió forintra nőtt. A nettó árbevétel zöme most is társkiállítói bevételekből és marketingszolgáltatásból jött össze.

Az éves beszámolóban feltüntetett 540 millió forintos személyi ráfordításból kiderül, hogy a cég megemelte 28 fős kollektívája fizetését, már nem átlagosan 1,4 milliót költöttek az alkalmazottakra, hanem 1,9 milliót. A vezetők tisztségviselők juttatásai érdemben nem változtak, viszont a felügyelő bizottság tagjainak 4,6 millióval többet juttattak 2021-ben, mint 2020-ban.  

A cég rövid távú kötelezettségei viszont szinte megduplázódtak, 3,5 milliárdról 6 milliárd forintra. Ebből 1,198 milliárd forinttal tartozik az EXPO 2020 Nonprofit Kft, de van 2,68 milliárd adójellegű követelése is, a 4,94 milliárd egyéb követelései között pedig akad előleg, kaució és elszámolásra kiadott összegek is.

A Magyar Divat & Design Ügynökséget 2018-ban alapította az állam azzal a céllal, hogy megszervezze a magyar dizájn- és divatéletet, közvetítsen tervezők és iparági szereplők között, mentorálja a helyi tervezőket, és megalkossa a kormánynak a magyar divatstratégiáját. Az MDDÜ induláskor kapott egy Istenhegyi úti villát irodának, ekkor került a cég élére a miniszterelnök legidősebb lányának barátnője.

Az MDDÜ 2019-ben egyébként 1 milliárd forint állami támogatást kapott, 2020-ban már 1,8 milliárdot, s a friss beszámolóban található egyéb árbevételeknél feltüntetett 2,6 milliárd forint pedig minden bizonnyal a 2021-es állami támogatás.

Az év elején a 24.hu cikke  arról számolt be, hogy a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került turizmus helyreállítására 1,7 milliárd forintot biztosított az Európai Unió, ezt az összeget pedig a Magyar Turisztikai Ügynökség osztotta szét 23 cég között. A lap azt írja, hogy a pénzből a kimutatás alapján az Orbán Ráhel-közeli Magyar Divat & Design Ügynökség is kapott, de hogy mennyit, azt még az Európai Unióval sem közölte az MTÜ.

Tavaly egyébként a kormány még a Nemzeti Divatipari Stratégia 2030 elfogadásáról is döntött, mert hogy ilyen is van. A Magyar Közlöny szerint erről a Magyar Divat & Design Ügynökségnek kell gondoskodnia, Gulyás Gergelynek, a Miniszterelnökséget vezető miniszternek, mint az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszternek pedig arról, hogy a Nemzeti Divatipari Stratégia 2030 céljait szolgáló forrásokat biztosítsa.

Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója szerint, aki Orbán Ráhel barátnőjét kinevezte, Bata-Jakab új pozíciójában marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettesként az lesz a „feladata, hogy vendégeket hozzon.” Tehát Jakabhoz tartozik az értékesítés, a marketingtevékenység, a kommunikáció, a kutatásfejlesztés és a turisztikai alkalmazások.

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!