Négy LMP-s politikus országgyűlési határozati javaslatban szólítaná fel a kormányt (és a fővárost is) a BKK-bérlet körüli huzavona megoldására. A parlament honlapján olvasható dokumentum tanúsága szerint a megállapodásnak azt kellene elérnie, hogy
- megmaradjon a BKK-bérlet érvényessége a HÉV, illetve a MÁV–Volán járatain Budapest közigazgatási határain belül,
- az üzemeltetési költségek fővárost terhelő része évente legfeljebb az infláció mértékében emelkedjenek, valamint
- a normatív, valamint a szociálpolitikai menetdíj-támogatás együttes összege 70 milliárd forintra emelkedjen, amit évente legalább az infláció mértékével növeljenek.
A határozati javaslat a többi önkormányzat esetében is állami segítséget szorgalmaz. Az indítvány előírná, hogy be kell vezetni a helyi közlekedés „egyharmados” finanszírozását, ami azt jelentené, hogy
a felmerülő költségek egyik harmadát az állam, másik harmadát a jegy- és bérletbevételek, harmadik harmadát pedig az önkormányzat saját forrásai finanszíroznák,
valamint kötelezné a kabinetet regionális tarifaközösségek, közlekedési szövetségek kialakítására. Ennek első lépése lenne az ország-, illetve vármegyebérletek kiterjesztése a helyi közösségi közlekedésre úgy, hogy az önkormányzatok így kieső bevételeit az állam kompenzálással egyenlítené ki. Ez – mint a javaslat indokolásában olvasható – azt jelentené, hogy „elég lenne egyetlen (olcsó) bérletet megvásárolni, amivel az egész országban vagy az egész megyében minden tömegközlekedési szolgáltatás igénybe vehető” lenne.
Mint arról a múlt év végén beszámoltunk, az ügyben hatáskörrel rendelkező Építési és Közlekedési Minisztérium a tarifareform keretében nem kívánja meghosszabbítani azt a szerződést, melyet 2016-ban kötöttek a fővárossal, így a BKK-bérletek március 1-jétől nem lennének érvényesek a Volánbuszok, a vonatok és a HÉV-járatok fővárosi szakaszaira sem.
A Lázár János vezette tárca elképzelései szerint az ország- és vármegyebérletek érvényesek lennének a BKK járatain, cserébe a minisztérium tervei szerint továbbra is elfogadnák a BKK-bérletet a MÁV, a Volán és a HÉV vonalain.
Karácsony Gergely főpolgármester nem zárkózott el a javaslattól, és emlékeztetett, ilyen szerepelt az ő választási programjában is. A városvezető ugyanakkor hozzátette, arról kell megegyezni, hogyan tudnak elszámolni a közösen szerzett bevételekkel, mivel a közös szolgáltatás mellé közös bevételmegosztásra is szükség van.
Az ügyben megszólalt Vitézy Dávid korábbi közlekedésért felelős államtitkár is.