A Factbox csokorba szedte, mely amerikai vállalatok bukhatnak a kínai kereskedelmi háborúval, és kik lehetnek a nyertesei. Az amerikai autóipar lehet az egyik nagy vesztes, nem véletlenül sürgeti a GM, a Ford és még a Fiat Chrysler is a kétoldalú egyeztetéseket a tényleges importvámok kivetése előtt. A Teslát is negatívan érintheti, hiszen bevételének 17 százalékát adja a kínai piac. Az autóipar mellett a repülőgépgyártást érinthetik jelentősen az intézkedések, hiszen a Boeing egyes keskenytörzsű modelljeit magas vámmal sújthatják. Továbbá a Deerere, a 3M-re és magára a tech szektorra is negatívan hatnának a lépések, írta reggeli hírlevelében az Equilor.
Az égetett szeszesitaloknál Kína kifejezetten egy terméket vámolna meg, ez pedig a Jack Dainel’s, melyet a Brown-Forman gyárt. A szójababok importját is korlátozhatja Kína, amely az amerikai termelőknél árcsökkenést eredményezhet. Ezzel összefüggésben az érem másik oldalán a Tyson Foods és a Hormel Foods állnak, az élelmiszergyártók ugyanis a szójabab árának eséséből profitálhatnak, mivel csökken az alapanyag költség.A helyzetet árnyalja, hogy a felek nyitottnak mutatkoznak a megegyezésre. Míg a hét elején az USA hozzávetőlegesen 50 milliárd dollárnyi összértékű kínai importot sújtana vámmal, válaszként Kína kormánya is ebben a mértékben büntetné a behozatalt országába. Donald Trump gazdasági tanácsadója, Larry Kudlow tegnap kiemelte, egyik vámintézkedés sem hatályos, csak javaslat, ugyanakkor csatlakozott véleményével Wilbur Ross kereskedelmi miniszterhez, aki úgy fogalmazott, hogy még a fegyveres háborúk is tárgyalással végződnek.
Kína várhatóan a kockázatok enyhítése miatt tovább dolgozik olyan irányelveken, hogy az importvámok bevezetése ne okozzon törést a gazdaságában. Ezek olyan intézkedéseket hozhatnak magukkal, melyek a beruházásokat és a belső fogyasztást tovább gerjesztenék, idézte a Bloomberget az Equilor .