4p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

Bár a MÁV és a Volánbusz közös vezérigazgatója már megvan, nem találták meg a két cég személy- és vagyonvédelmére kiírt közbeszerzés nyertesét. Nem csoda, hiszen a számtalan nehézséggel küzdő, de reformot hirdetett MÁV Csoport tenderén egyetlen egy pályázó sem akadt.

A reformot hirdetett MÁV Csoport cégei (MÁV-Start Személyszállító Zrt., MÁV Szolgáltató Központ Zrt., MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zrt., MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft.), valamint a Volánbusz Zrt. együtt írt ki kétéves időtartamra közbeszerzést személy- és vagyonvédelemre – de eredménytelenül zárult a pályázat.

Ugyanis a kiírásra egyetlen egy pályázó sem akadt, csupán egyikük élt panasszal azért, mert véleményük szerint lehetetlen követelményeket fogalmaztak meg a kiírók.

Panaszukban a következőket írták:

 „Olyan műszaki leírások, alkalmassági követelmények, értékelési szempontok, kizárási kritériumok vagy szerződésteljesítési feltételeket alkalmaztak, amelyek indokolatlan nemzeti, regionális vagy helyi preferenciáktól eltérő okokból (például a gazdasági szereplők hozzáférésének korlátozása) nem megkülönböztetésmentesek.”

Magyarul: a feltételek irreálisak, és igencsak számítanak a helyi érdekérvényesítő képességek. 

Állítólag teljesíthetetlenek a feltételek. Fotó: Facebook/Lázár János
Állítólag teljesíthetetlenek a feltételek. Fotó: Facebook/Lázár János

A pályázó MÁV-val kapcsolatos feladatai közé tartozik többek között a vasúti pályák és tartozékaik, a vasútállomások és telephelyek, a járművek és szállítmányaik őrzése, személyszállító vonatok kísérése, az utasok védelme, a vasúti létesítmények károkozásának megelőzése, megszakítása és a károkozókkal szembeni törvényes intézkedések. A Volánbusz tekintetében 156 létesítmény távfelügyelete, baj esetén a helyszínre kivonulás, pénz- és értékszállítási szolgáltatás, továbbá a készpénz-automaták ürítése és a bevétel elszállítása.

2019-ben még a Volánbusz nélkül írt ki közbeszerzést és kötött szerződést a MÁV Csoport személy- és vagyonvédelemre. Nettó 24,5 milliárd forintos keretösszegre és 3+1 éves időtartamra, és 11 cég is kapott megbízást az összetett feladatokra.

Ezek a következők voltak: a Bank Biztonsági Bizalom Zrt., a Novum Guard Kft., az Airport Security Zrt., a Prev-Info Kft., a Holdesco Ingatlanhasznosító és Üzemeltető Kft., a PFM Holding Zrt., a PFM Biztonsági Kft., a Hunex Team Kft., a Pajzs 07 Biztonságvédelmi és Magánnyomozó Zrt., az ESG Holding Zrt., a Civil Biztonsági Szolgálat Zrt.

Most azonban egy cég sem adott be pályázatot.

„A vasút és a Volán fejlesztése kötelesség, mert ha normális vasúti és közúti közlekedést biztosítunk az embereknek, akkor nem fognak elköltözni a szülőhelyükről, hanem az ingázást választják, amely megfizethető, komfortos, olcsó és elérhető" – jelentette ki Lázár János Kaposváron november 9-én a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű autóbuszának átadásakor. Az építési és közlekedési miniszter azt is mondta, hogy újjászervezik a magyarországi tömegközlekedést, de ez komoly kihívás, mert 4,5 millió ember kel útra naponta, és igyekszik egy nagyobb településre, hogy ott dolgozzon, tanuljon, vagy valamilyen szolgáltatást vegyen igénybe.

Lázár János - aki szeptemberben felmentette Bádonfainé Szikszay Erzsébetet, a MÁV gazdasági vezérigazgató-helyettesét - hangsúlyozta, hogy a következő 10 évben újjáépítik a vasúti rendszert, a vasúti infrastuktúrát, és a beruházások a járműállományt is érintik majd.

Mindeközben a cégirányítást érintő fontos lépéssel folytatódik a MÁV–Volán-csoport integrációja. 2023. december 1-jétől közös vezérigazgató és egyesített igazgatóság irányítja a két nagy, személyszállítással foglalkozó közszolgáltató vállalat, a MÁV-START és a Volánbusz tevékenységét – közölte a MÁV.

Az egységes irányítású két társaság közös vezérigazgatójának dr. Mosóczi Lászlót, a MÁV-START vezérigazgatóját kérte fel a közgyűlés, és további személyi változások is olvashatók a MÁV oldalán. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!