3p

Három hónap alatt 31 megbízás: ennyit könyvelhetnek el a Fidesszel nyíltan szimpatizáló Balásy Gyula cégei. És az értük befolyó milliárdokat is, ami idén már közel 50 milliárd forintot tesz ki.

A közbeszerzési hatóság oldalán közzétett hirdetmény szerint a harmadik negyedévben a Nemzeti Kommunikációs Hivatal nettó 14,7 milliárd forintot költött el különböző állami cégek, intézmények és programok kommunikációs feladataira. A tenderek nyertese nem jelentett senki számára túl nagy meglepetést, a munkákat egytől egyig az új médiakirálynak is nevezett Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. vitte el, miután Csetényi Csaba és Kuna Tibor érdekeltségeit kizárták a központosított kommunikációs közbeszerzésekből.

Összesítésünk alapján a nettó 14,7 milliárd forintnak a háromnegyedét (75 százaléka) 5 nagyobb megbízásnak köszönheti Balásy Gyula. A harmadik negyedévben a kommunikációs hivatal ugyanis - két részletben - összesen 5,4 milliárd forintot költött el a kékplakátos kampányokra, vagyis "az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációra". Ezek mellett nettó 2,6 milliárd forintot kaptak a cégek az Államadósság Kezelő Központnak végzett, az állampapírok értékesítésének támogatását szolgáló kampányért.

Beesett egy 1,52 milliárd forintos megbízás is, amiért cserébe 2020. május 31-ig az MVM Csoporthoz tartozó társaságok kommunikációját kell ellátnia Balásy cégeinek.

Ezeken kívül jelentősebb tétel volt még a harmadik negyedévből az az 1,46 milliárd forint, amit azért kapnak Balásy érdekeltségei, hogy ellássák az Egymillióan a magyar esportért Egyesület tevékenységéhez kapcsolódó rendezvényszervezési és kommunikációs feladatokat. Nem ez volt az egyetlen sport világához kapcsolódó megbízás a harmadik negyedévben. 913 milliót a World Urban Games rendezvényszervezési és kommunikációs feladataiért kapott Balásy, és szerény 51,6 milliót a 7. FINA Junior Világbajnoksággal, 20,5 milliót pedig az Öttusa és Laser Run Világbajnoksággal kapcsolatos médiaügynökségi feladatok elvégzéséért.

Bár a Családok Éve hivatalosan 2018 volt, hasonló összefüggésben idén is nem kevés pénz ment el, egészen pontosan a Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampányának második üteméért 338,5 millió forint folyik be a két cég kasszájába. Ezzel párhuzamosan a Külhoni Magyar Gyerekek Éve tematikus évhez kapcsolódó webfejlesztésért és kapcsolódó kommunikációs feladatokért 21 milliót kapnak.

A harmadik negyedévi nettó 14,7 milliárd forinttal együtt idén már 49,6 milliárd forint folyt a két érintett Balásy-céghez, miután a második negyedévben 19,5, az elsőben pedig 15,4 milliárdos munkát kaptak a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!