A közbeszerzési hatóság oldalán közzétett hirdetmény szerint a harmadik negyedévben a Nemzeti Kommunikációs Hivatal nettó 14,7 milliárd forintot költött el különböző állami cégek, intézmények és programok kommunikációs feladataira. A tenderek nyertese nem jelentett senki számára túl nagy meglepetést, a munkákat egytől egyig az új médiakirálynak is nevezett Balásy Gyula cégei, a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. vitte el, miután Csetényi Csaba és Kuna Tibor érdekeltségeit kizárták a központosított kommunikációs közbeszerzésekből.
Összesítésünk alapján a nettó 14,7 milliárd forintnak a háromnegyedét (75 százaléka) 5 nagyobb megbízásnak köszönheti Balásy Gyula. A harmadik negyedévben a kommunikációs hivatal ugyanis - két részletben - összesen 5,4 milliárd forintot költött el a kékplakátos kampányokra, vagyis "az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos kommunikációra". Ezek mellett nettó 2,6 milliárd forintot kaptak a cégek az Államadósság Kezelő Központnak végzett, az állampapírok értékesítésének támogatását szolgáló kampányért.
Beesett egy 1,52 milliárd forintos megbízás is, amiért cserébe 2020. május 31-ig az MVM Csoporthoz tartozó társaságok kommunikációját kell ellátnia Balásy cégeinek.
Ezeken kívül jelentősebb tétel volt még a harmadik negyedévből az az 1,46 milliárd forint, amit azért kapnak Balásy érdekeltségei, hogy ellássák az Egymillióan a magyar esportért Egyesület tevékenységéhez kapcsolódó rendezvényszervezési és kommunikációs feladatokat. Nem ez volt az egyetlen sport világához kapcsolódó megbízás a harmadik negyedévben. 913 milliót a World Urban Games rendezvényszervezési és kommunikációs feladataiért kapott Balásy, és szerény 51,6 milliót a 7. FINA Junior Világbajnoksággal, 20,5 milliót pedig az Öttusa és Laser Run Világbajnoksággal kapcsolatos médiaügynökségi feladatok elvégzéséért.
Bár a Családok Éve hivatalosan 2018 volt, hasonló összefüggésben idén is nem kevés pénz ment el, egészen pontosan a Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampányának második üteméért 338,5 millió forint folyik be a két cég kasszájába. Ezzel párhuzamosan a Külhoni Magyar Gyerekek Éve tematikus évhez kapcsolódó webfejlesztésért és kapcsolódó kommunikációs feladatokért 21 milliót kapnak.
A harmadik negyedévi nettó 14,7 milliárd forinttal együtt idén már 49,6 milliárd forint folyt a két érintett Balásy-céghez, miután a második negyedévben 19,5, az elsőben pedig 15,4 milliárdos munkát kaptak a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól.