Riportot közölt a BBC a magyar kormány akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket és a kockázatokat – szemlézte a cikket a hvg.hu. A brit médium a duzzadó magyar akkumulátoripari ambíciókról ír.
A cikk arról szól, hogyan válna Magyarország kínai asszisztenciával akkumulátorgyártó nagyhatalommá, leelőzve még a Kína mögött jelenleg második USA-t is. A BBC magyarországi tudósítója, Nick Thorpe szerint a Kínával és Dél-Koreával zajló egyre intenzívebb üzletelést irigyli a többi uniós tagállam. Idén nyáron heti 17 repülőjárat indul Kínába Budapestről. Tavaly 10,7 milliárd euróval - 4194 milliárd forinttal - Kína lett a legnagyobb külföldi befektető az országban.
Az összeállítás sorra veszi a fejlesztéseket: Debrecenben a CATL, a BMW, az Eve Energy, Szegeden a BYD-gyár építéséig. A BBC utal arra, hogy a CATL 7,3 milliárd eurós beruházását 10 százalékkal tolja meg a kormány a magyar költségvetésből és emlékeztet a Budapest–Belgrád vasútvonal szintén kínai együttműködésben zajló építésére. Azt is megemlíti, hogy Hszi Csin-ping kínai elnök idén tavaszi európai látogatásán csupán három államot keres fel: Szerbiát, Franciaországot és Magyarországot.
Idézik a kritikusokat, akik felhívják a figyelmet a környezetvédelmi problémákra, az akkumulátorgyártás nagy víz- és áramigényére és a szükséges munkaerő hiányára. A történet végén Magyarország a kínai és a dél-ázsiai nagyvállalatok vazallus államává válhat. A kormány válasza erre az, hogy még meg kell győzni a beruházókat, hogy ne csak a gyártást hozzák ide, hanem a kutatást is.