A Cathay a New York-i JFK és a Hong Kong International (HKG) repterek között korábban Kanada, Grönland, a Jeges-tenger, Szibéria és északról Kína felett repült át, ami körülbelül 15 órát vett igénybe - emlékeztet az Allt Om Resor.
Az új útvonal sokkal délebbre fekszik, és kénytelen átszelni az Atlanti-óceánt, átrepül az Egyesült Királyság, valamint Európa és Közép-Ázsia felett, majd Ukrajnánál délre tart – hogy elkerülje a háborús légteret –, mielőtt Hongkongban leszállna. Az utazás hossza így több mint 3 ezer kilométerrel, 16 618-ra nő, a teljes utazási idő pedig csaknem két órával többet, 17 órát vesz igénybe.
A transzatlanti alternatíva az év ezen szakaszában erős szezonális hátszélre épül, így a repülési időnek hozzávetőleg 16 és 17 óra között kell lennie - nyilatkozta a Cathay szóvivője.
Ami az időt illeti, az eddigi rekorder a Singapore Airlines volt, 17 és fél órával – idézi a svéd lap a Daily Mail-t. – De az a távolság csaknem 1300 kilométerrel rövidebb volt, mint a Cathay Pacific kényszerűségből új útvonalra terelt, New York és Hong Kong közötti járata esetében: „csak” 15 349 kilométer, szemben a Cathay 16 618 kilométerével.
Köztudomású, hogy Ukrajna február 24-ei orosz inváziója óta a kereskedelmi légitársaságok elkerülik az orosz és a fehérorosz légteret. Például a Japan Airlines megváltoztatta az útvonalát Londonból Tokióba, hogy Oroszország helyett Kanada és Alaszka felett haladjon át.
Nyilvánvaló, hogy ez esetben a háború miatt, február 24. óta kell kerülőutat tenni. De vannak olyan országok, amelyek felett évtizedek óta kockázatos repülni. Az International SOS egészségügyi és biztonsági szolgálat listáján idén Afganisztán vezet, melyet Szíria és Líbia követ. A Business Travel News Europe szerint már évek óta ez a három ország az, amelyek a legkevésbé biztonságosnak számítanak, e speciális listán ők vezetnek, néha cserélgetve a helyezéseket.