Vizsgálódik a Gazdasági Versenyhivatal a Booking.com késedelmes fizetéseinek ügyében – értesült a 24.hu.
A Booking.com nagyjából másfél hónapja nem utalja át a szállásadóknak járó összegek egy részét. A probléma nemcsak Magyarországon okoz bosszúságot sok magánszállásadónak, de sajtóértesülések szerint más európai országokban, például Nagy-Britanniában és Svédországban is hasonló a helyzet. Magyarországi szállásadókkal folyatott beszélgetéseink alapján úgy tűnik, hogy a szomszédos országokban is gyakoriak a fizetési anomáliák.
A Booking.com többfajta fizetési megoldást kínál a partnereinek.
A lap kérdéssel fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), hogy megtudja, folytatnak-e vizsgálatot a Booking.com kereskedelmi gyakorlatával és a jelenlegi panaszokkal összefüggésben. Válaszlevelükben azt írták: a versenyhatóság az idén eddig összesen 26 darab panaszt kapott a Booking.com-mal kapcsolatban, és ebből 13 bejelentés vonatkozott a szállásdíjak ki nem fizetésére.
Mindezek alapján az ügyben panaszeljárás van folyamatban, a GVH vizsgálja az ügy részleteit, és indokolt esetben fellép a magyar szállásfoglalók és szállásadók érdekében
– írta a versenyhatóság a lapnak megküldött közleményben. Ezzel együtt arra hívták fel az érintettek figyelmét, hogy a jogviták kezelésére elsősorban a szolgáltatóval egyeztetve (panaszt benyújtva), békéltető testület bevonásával, illetve bírósági úton van lehetőségük.
A GVH emlékeztetett arra is, hogy 2020 tavaszán egyszer már fellépett a Booking.com üzemeltetőjével szemben, amikor több vonatkozásban is jogsértőnek találta a holland multicég kereskedelmi gyakorlatát. A versenyhatóság akkor „minden idők legmagasabb hazai fogyasztóvédelmi bírságát” – 2,5 milliárd forintról volt szó – rótta ki a Booking.com holland üzemeltetőjére, amelynek a Versenytanács döntés nyomán módosítania kellett a jogsértő gyakorlatait. A hatóság tájékoztatása szerint ebben az ügyben jelenleg is utóvizsgálat van folyamatban. Most azt vizsgálják, hogy a Booking.com maradéktalanul eleget tett-e a GVH Versenytanácsa 2020-as döntésének. A GVH akkor azt állapította meg, hogy
a cég megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztetett mihamarabbi foglalásra.