3p

Már a Gazdasági Versenyhivatal is lépett a Booking.com késedelmes fizetéseinek ügyében.

Vizsgálódik a Gazdasági Versenyhivatal a Booking.com késedelmes fizetéseinek ügyében – értesült a 24.hu.

A Booking.com nagyjából másfél hónapja nem utalja át a szállásadóknak járó összegek egy részét. A probléma nemcsak Magyarországon okoz bosszúságot sok magánszállásadónak, de sajtóértesülések szerint más európai országokban, például Nagy-Britanniában és Svédországban is hasonló a helyzet. Magyarországi szállásadókkal folyatott beszélgetéseink alapján úgy tűnik, hogy a szomszédos országokban is gyakoriak a fizetési anomáliák.

Sokan kíváncsiak, mi lesz a megoldás. Fotó: Depositphotos
Sokan kíváncsiak, mi lesz a megoldás. Fotó: Depositphotos

A Booking.com többfajta fizetési megoldást kínál a partnereinek.

A lap kérdéssel fordult a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH), hogy megtudja, folytatnak-e vizsgálatot a Booking.com kereskedelmi gyakorlatával és a jelenlegi panaszokkal összefüggésben. Válaszlevelükben azt írták: a versenyhatóság az idén eddig összesen 26 darab panaszt kapott a Booking.com-mal kapcsolatban, és ebből 13 bejelentés vonatkozott a szállásdíjak ki nem fizetésére.

Mindezek alapján az ügyben panaszeljárás van folyamatban, a GVH vizsgálja az ügy részleteit, és indokolt esetben fellép a magyar szállásfoglalók és szállásadók érdekében

– írta a versenyhatóság a lapnak megküldött közleményben. Ezzel együtt arra hívták fel az érintettek figyelmét, hogy a jogviták kezelésére elsősorban a szolgáltatóval egyeztetve (panaszt benyújtva), békéltető testület bevonásával, illetve bírósági úton van lehetőségük.

A GVH emlékeztetett arra is, hogy 2020 tavaszán egyszer már fellépett a Booking.com üzemeltetőjével szemben, amikor több vonatkozásban is jogsértőnek találta a holland multicég kereskedelmi gyakorlatát. A versenyhatóság akkor „minden idők legmagasabb hazai fogyasztóvédelmi bírságát” – 2,5 milliárd forintról volt szó – rótta ki a Booking.com holland üzemeltetőjére, amelynek a Versenytanács döntés nyomán módosítania kellett a jogsértő gyakorlatait. A hatóság tájékoztatása szerint ebben az ügyben jelenleg is utóvizsgálat van folyamatban. Most azt vizsgálják, hogy a Booking.com maradéktalanul eleget tett-e a GVH Versenytanácsa 2020-as döntésének. A GVH akkor azt állapította meg, hogy

a cég megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztetett mihamarabbi foglalásra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!