„Olyan sokat nem dolgozhattak rajta, ha egyszerűen odadobtak minket az átalányadózásba. Pedig el lehetett volna indulni azon, hogy semmi különbség köztünk és a taxisok között. Lehetett volna közvetítői platform a Wolt. Ezzel elismerték a bújtatott munkavállalást és az adócsalást, amit rajtunk vernek le. Nagyon szomorú. Az is rosszul esik, hogy annak ellenére, milyen odaadással és szenvedéllyel tüntettünk és képviseltünk egy céget, maga a Wolt egyáltalán nem törekszik arra, hogy kicsit a saját zsebébe nyúljon vagy kevesebb bevétele legyen. Pedig hogyan származna bevétele, ha az egész üzleti modell gerincét adó futárok nem vállalják az átalányadózást?” – szól a hozzánk eljutott egyik vélemény.
Más állítólag úgy gondolja, hogy anyagilag ez azért biztos fájni fog a Woltnak és a Foodpandának is. Ugyanakkor arra is figyelmeztet:
"ha nem lépnek időben, akkor hirtelen előfordulhat, hogy igencsak megcsappan a bevétel és jövőre viszlát. De magyarok vagyunk, benyaljuk az ígérgetéseket. Abba kellene ezt hagyni és gondolkodni, még ha néha fáj is egyeseknek. A kicsi összefogás is valami, de a nagy az igazi".
„Piszokul cserben lettünk hagyva, és az is rosszul esik, hogy minden vásárlónak az egyszeri véleménye többet ér, mint a mi hónapok, évek óta fennálló munkánk. De az, hogy ennyivel el van intézve? Hát nem mondom, hogy pofátlanság, de igen közel áll ahhoz. Miért nincs tárgyalás, leülés, ötletelés?” – sérelmezi egy további futár.
Van, aki igencsak szűkszavú: „Ennyi volt, taka.”
Akad ugyanakkor, aki kifejezetten empatikus a céggel: „Szerintem ez várható volt. Kétlem, hogy a Wolt is ezt szerette volna, de jelenleg nincs más opció. Ez egy multicég, aminek egyetlen egy dolog számít, a profit. Mindenki mond mindenfélét, de ha a másik oldalon ülnénk, vajon mit csinálnánk?"
Ám erre mintegy válaszként az egyik futár költői kérdést is megfogalmaz: „szerintem a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldást választották. Lett volna törvényes megoldás, de annak az induló költségeit nem vállalta a cég. Tulajdonképpen engedtek a kormányzati nyomásnak, talán nem is teljesen saját döntés alapján. Vajon, ha október 1-jétől, amikor 800 forint lesz a benzin, és a fele fizetést eltankolják, vajon hány autós futár marad?”.
Mások szerint az, hogy nincs konkrétum a bérezésről a tegnap körbejárt Wolt-levélben, semmit nem ér, ez alapján nem lehet jól dönteni, hogy mit válasszanak. A többség szerint a cégek most valóban kivárnak, megnézik, hány futárra számíthatnak a jövőben, és ha alig lesznek a többszáz rendelésre, majd fizetnek többet.
„A könyvelő biztos megdrágul, ha 600-800 számlát kell lekönyvelnie. Átalányosként viszont már nincs a 3 milliós határ, és a Wolttól csak egy számla lenne. Jelenleg úgy gondolom, hogy összességében ez egy nagy lapítás a cégtől, mert a profitjukból nem hajlandók nagyon engedni és a változások miatti költségnövekedést a futárokra akarják hárítani. Üzlet ez kőkeményen, ezt kell megtanulnunk nekünk és inkább azért sztrájkolni, hogy ezt a kiszállítói platformok fizessék meg rendesen” – mondja egy elkeseredett bringás futár.