2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A középiskolások tévéznek a legkevesebbet, az óvodás és kisiskolás korú gyerekek viszont naponta 3 óránál is hosszabb ideig bámulják a készülékeket.

Habár a tévé évről évre egyre kevesebb gyereket ér el egy átlagos napon, mégsem csökkent a tévéképernyő előtt töltött idő – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából készült elemzésből.  

Elszomorító, mennyit ülnek a képernyő előtt. Fotó: Depositphotos
Elszomorító, mennyit ülnek a képernyő előtt. Fotó: Depositphotos

Az NMHH a Nielsen Közönségmérés adatbázisa alapján térképezte fel, hogy 2012 és 2021 között mikor, mennyi időt töltöttek a 18 év alattiak tévénézéssel. A kutatás szerint általánosságban elmondható, hogy a kiskorúak lényegesen kevesebb időt fordítanak tévézésre, mint a felnőtt korosztály. A gyerekek napi átlagos aránya a tévéközönségen belül 15-18 százalékkal csökkent az elmúlt 10 évben – ennek oka feltehetően az olyan új eszközök megjelenése és elterjedése, mint az okostévé vagy a televízióhoz csatlakoztatható digitális eszközök.

Este 10 órakor lényegében minden negyedik 4-7 éves gyerek még nézi a tévét.

De a felmérésből látszik az is, hogy még 23 órakor sem elhanyagolható a jelenlétük, annak ellenére, hogy ebben az idősávban már igen sok csatornán felnőtteknek ajánlott műsorokat sugároznak. 2021-re a 4-7 év közötti gyerekek műsorfogyasztásának közel felét a rajzfilmek tették ki, a 2-3. helyen stabilan a sorozatok és a vígjátékok állnak.

A 8–12 évesek körében az általános szórakoztató csatornák a fiatalabbakhoz képest nagyobb arányt tesznek ki, illetve már megjelenik a sport iránti érdeklődés is. A 13–17 éves korosztály ideje mintegy negyedét a sorozatokra fordította, de összességében már jóval sokszínűbb tartalmakat szeretnek: az animációk is egyre nagyobb arányt képviselnek, valamint népszerűek a szórakoztató műsorok is, mint a vetélkedő vagy a reality.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!