Erről lesz szó a cikkben:
- Hogyan változtatta meg az európai autógyártók helyzetét a CO2-kibocsátási szabályok szigorítása?
- Milyen hatással vannak a kínai versenytársak az európai piacra?
- Donald Trump vámintézkedései miért sodorhatják veszélybe az európai autógyártókat?
- Miért döntött úgy az EU, hogy haladékot ad az emissziós előírások betartására?
- Vajon ez a lépés megmenti az európai autóipart, vagy csak időhúzásról van szó?
Az európai autógyártókon évek óta komoly nyomás van a CO2-kibocsátás csökkentése miatt, így a cégek a nagyobb nyereséget biztosító benzines és dízel autóikat folyamatosan ki kellett, hogy vezessék, helyette pedig elektromos kocsikat kellett piacra dobniuk, amelyek a fejlesztések és az esetleges kisebb eladási számok miatt sokszor komoly mínuszokat hoztak számukra. Ráadásul immár az európai piacokon is megjelentek a kínai gyártók, amelyek eleinte egy-egy nyugati márkát másoltak, majd ezen túllépve saját fejlesztésekkel rukkoltak ki, egyre komolyabb konkurenciát jelentve a német, francia és olasz vállalatoknak. A helyzet valószínűleg Donald Trump beiktatásával és az amerikai elnök vámpolitikájával vált tarthatatlanná. Az ugyanis azzal fenyeget, hogy a tradicionális európai gyártók komoly piacveszteséget szenvednek el az Egyesült Államokban, miközben otthon is kihívások elé néznek.