2p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Autómentes olimpia a dugók fővárosában? Budapesti olimpia a széthulló MÁV árnyékában? Nem elég, ha a stadionok készen állnak egy városban a rendezéshez.

A szintén a Klasszis Médiához tartozó laptársunk, a Privátbankár arról ír, hogy Los Angelesben a szervezők és a városvezetés autómentes olimpiát ígért a 2028-as játékokra. Azonban annak ellenére, hogy a metropoliszban a tervek szerint mintegy 20 milliárd dollárt (azaz nagyjából 7 ezer milliárd forintot) költenek el a közösségi közlekedés fejlesztésére 2028-ig, egyáltalán nem biztos, hogy az ígéretből valóság lesz.

A hatalmas kiterjedésű Los Angeles ugyan a 20. század elején még kiterjedt villamoshálózattal rendelkezett, a második világháború után ezt felszámolták, a város pedig széles autóútjairól - és iszonyatos dugóiról lett híres a múlt század második felében.

Látványterv egy budapesti olimpiáról - nem a helyszínek, hanem az infrastrukturális fejlesztések kerülhetnek iszonyatosan sok pénzbe
Látványterv egy budapesti olimpiáról - nem a helyszínek, hanem az infrastrukturális fejlesztések kerülhetnek iszonyatosan sok pénzbe
Fotó: Budapest 2024/Facebook

A Los Angeles-i közösségi közlekedés fejlesztéséért felelős vállalat, illetve a városvezetés azt reméli, hogy az olimpia jó alkalom lesz arra, hogy bebizonyítsák, a tömegközlekedés immár valós alternatívája lehet a városban az autónak, azonban a szakértők és a lakosok sem biztosak abban, hogy sikerrel járhatnak. Nagyon úgy néz ki, hogy csak különböző trükkökkel és ideiglenes intézkedésekkel (például az áruszállítás az éjszakai órákra korlátozása, a munkavállalók otthoni munkára kényszerítése, több ezer busz kölcsönzése) lehet majd "autómentes" az olimpia, a lakosság pedig néhány hét elteltével visszatérhet korábbi szokásaihoz.

Az ügy magyar szempontból azért is érdekes lehet, mert Los Angeleshez hasonlóan Budapesten sem elsősorban a sportlétesítmények felépítése lehet az olimpiarendezés költségeinek legnagyobb összetevője, hiszen ezek nagyrészt mindkét városban rendelkezésre állnak. Budapest közösségi közlekedés ügyében persze jobban áll, mint a kalifornai metropolisz, azonban a Los Angeles-i példa arra is figyelmeztet, hogy a közlekedés megfelelő fejlesztése is hatalmas összegeket emészthet fel - miközben Budapesten jelenleg nem fejlődés, hanem összeomlással fenyegető forráshiány uralkodik mind a főváros kezében lévő budapesti vonalakon, mind az állami kezelésben álló MÁV- és HÉV-hálózaton.

További részletek a Privátbankáron olvashatók, ide kattintva>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!