6p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Nincsenek könnyű helyzetben az európai autógyártók, hiszen az elektromos járművek iránti kereslet jócskán elmarad a korábban prognosztizált szinttől, miközben a környezetvédelmi előírások igencsak szorítják a társaságokat. Ha mindez nem lenne elég, a kínai gyártók célba vették az uniós piacokat, és nagyon széles termékkínálattal próbálnak minél nagyobb piaci részesedést szerezni. A magyar gazdaság számára is fontos lehet, hogy az egyik legjobb perspektívával rendelkező BYD minél előbb elindítsa az itteni gyártást.

Erről lesz szó a cikkben:

  • Harapófogóba került autógyárak
  • 25 ezer eurós lélektani határ
  • Magyar sajátosságok
  • Szegedi vigyázó szemek a BYD-n

Az új elektromos autók értékesítése meglehetősen gyengén alakul, az elmúlt hónapok, az uniós eladások siralmas számait az Mfor is több cikkben elemezte. Ugyan a szeptemberi adatok azt jelezték, hogy túljutott a piac a mélyponton, a nagy európai autógyártó vállalatok tervei így sem fognak teljesülni az idei évben. Ennek megfelelően a Volkswagen, a Stellantis, a BMW és a Mercedes-Benz mind csökkentette nyereségprognózisát, a kiadott közleményekben ők is az intenzív versenytől kezdve a gyenge európai keresleten át az amerikai készletek növekedéséig számos nehézségről adtak számot. A Renault az egyetlen olyan nagy európai autógyártó, amely nem adott ki profitfigyelmeztetést a közelmúltban, ám a francia cég vezetői is óvatos nyilatkozatokat adtak a most zajlott Párizsi Autószalon előtt.

Tovább bonyolítja ugyanis a társaságok helyzetét, hogy az iparágra nehezedő nyomás jövőre tovább fokozódik, 2025-ben ugyanis új uniós kibocsátási célok lépnek életbe. Ezek értelmében az autógyártóknak csökkenteniük kell flottájuk szén-dioxid-kibocsátását – az elektromos és hibrid járművek arányának növelésével –, különben nagy összegű bírsággal kell számolniuk. A szabályok szerint valamennyi értékesített jármű kibocsátását összegzik, és ennek alapján határozzák meg a cégek által fizetendő összeget. Így hiába tapasztalható az utóbbi időben a hagyományos benzines és dízelmotorokkal szerelt járművek iránt növekvő kereslet, ezek eladásának növelése a cégek számára a várható büntetés miatt nem éri meg.

Ez a cikk az Mfor és a Privátbankár Prémium tartalma, csak a lap előfizetői olvashatják teljes terjedelmében.

Prémium tartalmainkhoz a következő lépések után férhet hozzá:

  1. Regisztráljon (adja meg emailcímét és jelszavát)
  2. Válasszon előfizetői csomagjaink közül
  3. Fizessen bankkártyájával
Bejelentkezés / Regisztráció

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!