3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Donald Trump és pártja már rengeteg pénzt gyűjtött saját újraválasztási kampányára, ráadásul az összegek jó része olyanoktól érkezik, akik néha csak pár dollárral támogatják az elnök csapatát. 

A Politico című lap információi szerint Trump és a párt vezető szerve, a Republikánus Országos Bizottság (RNC) az év első kilenc hónapjában 300 millió dollár adományt gyűjtött az újraválasztási kampányban. Ez az összeg jóval nagyobb, mint bármely hivatalban lévő amerikai elnöknek valaha is az amerikai történelemben a kampány hasonló időszakában az újraválasztásra rendelkezésre álló összeg.

Donald Trumpnak és kampánycsapatának jelenleg kétszer annyi pénz áll rendelkezésére, mint Barack Obamának és a Demokrata Országos Bizottságnak (DNC) az újraválasztási kampány hasonló időszakában.

A Trump-kampány az idén eddig mintegy 23 millió dollárt költött televíziós és internetes hirdetésekre, tízszer többet, mint a legnagyobb demokrata párti akcióbizottság (PAC) az ellene mozgósító reklámokra.

A Politico úgy tudja: a demokraták egyre jobban aggódnak a Trumpék rendelkezésére álló óriási összeg és ennek a várhatóan a választásra gyakorolt hatása miatt. "A demokraták soha nem tudják utolérni őt, egyszerűen mert túl sok pénzről van szó" - idézte a lap Chris Lippincott, texasi demokrata stratégát, aki szerint "igazán nagy a baj". Lippincott hozzáfűzte: "nem akarok túl borús képet festeni, de valóban túlságosan is borús a helyzet".

A Politico elemzése szerint ez a "borús helyzet" várhatóan tovább romolhat a  demokraták számára. Donald Trump kampányának munkatársai ugyanis az év eleje óta alapos és széleskörű munkát végeznek annak érdekében, hogy a kis adományozókat is elérjék, és erőfeszítéseik sikeresek.

Az RNC adatai szerint ugyanis július és szeptember között 313 ezer új, kis adományozó csatlakozott Trumphoz és támogatta az újraválasztási kampányt. Az RNC ebben az időszakban egyedül a Facebookon megjelent hirdetésekre 4.2 millió dollárt költött.

A jelenleg rendelkezésre álló összeg lehetővé teszi Trumpnak és a republikánus pártnak, hogy kiterjessze reklámhadjáratát és ezzel a befolyását is további tagállamokban, például Minnesotában és Nevadában. A nevadai republikánusok kedden nyitják meg választási központjukat. A demokratáknak ugyanakkor - a Politico tapasztalata szerint - jóval korlátozottabbak a lehetőségeik Arizonában, Texasban és Georgiában is.

A lap szerint ugyanakkor a demokrata elnökjelölt-aspiránsok együttesen több pénzt gyűjtöttek, mint a Republikánus Párt, csakhogy ezek az összegek az egymással történő versengésre mennek el, és nem a Trump elleni kampányra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!