3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fantasztikus sportcentrum épül a keleti országrészben, de csak több hónapos csúszással tudták kiírni a tendert a megvalósítási tanulmányra.

Bár a vonatkozó kormányhatározat alapján már tavaly év végéig le kellett volna zárni a nyíregyházi motoraréna előkészítési fázisát, ennek a követelménynek nem tudott megfelelni a beruházás lefolytatásával megbízott Nemzeti Sportközpontok. Az uniós közbeszerzési lapban csak most jelent meg a nyílt pályázati kiírás a nyíregyházi multifunkcionális autó-motorsport aréna megvalósítására vonatkozó részletes megvalósíthatósági tanulmány készítésére.

Motorverseny (képünk illusztráció)
Motorverseny (képünk illusztráció)

Csuda dolgokat álmodnak a keleti városba: a közbeszerzés ismertetése szerint a beruházás célja, hogy "a mogyoródi Hungaroring mellett az ország keleti részében is létesüljön egy olyan multifunkciós létesítmény-együttes, amely a Hungaroringen megrendezésre kerülő nemzetközi sportversenyeken kívül az autó- és motorsport egyéb szakágai versenyeinek megrendezéséhez is XXI. századi követelményeknek megfelelő helyszínt biztosít".

És hogy milyen pályák és egyéb létesítmények lesznek az arénában? Erről az alábbiakat lehet megtudni a kiírásból:

  • FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) Grade 6R versenypálya, de további feladat az FIA Grade 2 minősítésnek való megfelelés lehetőségét is megvizsgálni.
  • Nemzetközi Gokart pálya és vezetéstechnikai központ,
  • Offroad és salakmotor központ,
  • Hotel, étterem, konferenciaközpont.

A nyertesnek környezetvédelmi és akusztikai, közlekedési, valamint sportszakmai hatástanulmányt is le kell tennie az asztalra. A szerződés 75 napra szól, amit jó is, ha betartanak, mert a beruházást a tervek szerint 2019 második felében elkezdődik, és várhatóan 2021-ben fejeződik be.

A leendő nyertessel szembeni egyik elvárás, hogy az elmúlt 6 éven belül megkezdett és 3 éven belül befejezett szerződésszerű referenciát tudjon felmutatni "legalább 1 darab autósport létesítménnyel és/vagy közlekedési infrastruktúrával (közúti-, vasúti- és vízi infrastruktúra) kapcsolatos részletes megvalósíthatósági tanulmány készítéséről".



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

A pályázatokat április 24-ig kell benyújtani. A kiírás nem tartalmaz becsült összeget, de a tavalyi kormányhatározatból kiderül, hogy a Nemzeti Sportközpontok részére legfeljebb 274 457 250 forintot biztosítottak az beruházás előkészítésére.

Cikkünk elején jeleztük, hogy csúszásban van a projekt. Azért állítottuk ezt, mert egy tavaly szeptemberi kormányhatározat 2018. december 31-et jelölte meg a beruházás előkészítési fázisainak befejezésére. Ebbe márpedig beleértendő a megvalósítási tanulmányok elkészítése is. Az emberi erőforrások miniszterének - Kásler Miklósnak - idén január 30-ig kellett referálnia a munka haladásáról a határozat értelmében. Február végéig pedig már a kivitelezéshez és üzemeltetéshez kapcsolódó feladatokról, költségekről, forrásigényről. ütemezésről és felelősökről kellett volna riportolnia.

Mivel a megvalósíthatósági tanulmány csak most jelent meg, ezek a beszámolók vélhetően elmaradtak, vagy ha szóba is került a beruházás a kormányülésen, csak az előkészítés csúszásáról tudott jelenteni az ágazati miniszter.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!