A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 49 pénzügyi szervezet panaszkezelési tevékenységét vizsgálta 2008-ban, a tapasztalatokról hamarosan ajánlást ad ki.
A honlapon közöltek szerint a felügyelet folyamatosan figyelemmel kíséri a devizahitelesek terheinek mérséklését célzó, pénzügyminisztériumi és banki megállapodások megvalósulását, s figyeli a hirdetéseket, hogy azok megfelelnek-e a szabályoknak.
A PSZÁF felmérést indított a hitelintézetek által alkalmazott általános szerződési feltételek egyoldalú módosításának gyakorlatáról, s a tapasztaltak alapján jogszabály-módosítást kezdeményezett (erről várhatóan hétfőn dönt a parlament).
A tájékoztató emlékeztet a felügyelet tavalyi fogyasztóvédelmi intézkedéseire, tájékoztató kampányaira. Ezek közé tartozott karácsony előtt az áruhitelezés helyszíni ellenőrzése, a pénzügyi szolgáltatók és a fogyasztók figyelmeztetése a felelős hitelnyújtásra, illetve a megfontolt hitelfelvételre.
A felügyelet honlapján számos, a fogyasztók pénzügyi termékek közötti eligazodását segítő, folyamatosan aktualizált tájékoztató található, egyebek mellett a betétek biztonságáról, a teljes hiteldíjmutatóról (THM), a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (kgfb), a fogyasztási hitelekről, a nyugdíj- és járadékszolgáltatásokról.
A weboldalon különböző termékeket, pénzügyi szolgáltatásokat összehasonlító táblázatok is találhatóak, ezek köre legutóbb a Start-számlákkal ("babakötvény") valamint az adósságrendező hitelekkel bővült.