5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének legfrissebb listája alapján piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek panaszos beadványok a Magyar Cetelem Bankra, illetve a Budapest Bankra, míg a biztosítóknál a Groupama Garanciára, a Genertelre, és a Közlekedési Biztosító Egyesületre.

A PSZÁF nyilvántartása alapján 2011 első félévében összesen 22 372 darab panasz érkezett az ügyfelektől a pénzügyi szektor résztvevőivel kapcsolatban. Ezen belül 19 204 darab volt az ügyfélszolgálati megkeresések száma, míg a beadványoké 3 168 darab. Mindkettő esetében mérséklődő (összesítve -9,9 százalék) tendencia mutatkozott az előző félévhez képest - derül ki a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének statisztikai összefoglalójából.

A beadványok 26,4 százalékos mérséklődése a két legnagyobb részesedéssel bíró szektort érintette. A pénzpiaci szektor esetében közel 22 százalékos volt a csökkenés mértéke, míg a biztosítási szektorban ennél nagyobb arányú, 34 százalékos csökkenés mutatkozott.

(Forrás: PSZÁF)

Pénz- és tőkepiac: a szolgáltatás minősége a legproblémásabb

A pénz- és tőkepiaci szektort érintő 1996 darab beadvány közül a legtöbb panasz a szolgáltatások minőségével kapcsolatban érkezett (közel 400 darab), amit az elszámolások, megbízások teljesítésével összefüggő beadványok követtek. Ezek az egyéb ügyviteli hibákkal együtt az összes beadvány több mint felét tették ki.

Közvetlenül az intézményekhez érkező panaszok azonban a fenti adatoknál sokkal magasabb értéket mutatnak, hiszen összesen 87 160 darab pénz- és tőkepiaci ügyletet érintő panasz érkezett, melyek közül az elszámolások, megbízások teljesítését illetően merült fel a legtöbb sérelem - ezek mértéke 24,5 százalék. 16,2 százalék volt az összes panaszon belül a nyilvántartási, ügyviteli hibákkal kapcsolatos megjegyzések, 14,7 százaléka a panaszoknak a jutalékok és díjak mértékével állt kapcsolatban. Érdekesség, hogy a szolgáltatások minőségét érintő panaszokkal nagyobb arányban fordultak az ügyfelek közvetlenül a felügyelethez, mint az érintett intézményhez.

A banki lista

A PSZÁF első féléves adatai alapján piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek beadványok a Magyar Cetelem Bank Zrt.-re, illetve a Budapest Bank Nyrt.-re. A tárgyfélévben piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett az MKB Bank Zrt.-re, a K&H Bank Zrt.-re, illetve az UniCredit Bank Hungary Zrt.-re és az UniCredit Jelzálogbank Zrt.-re.

Ha csak a puszta számokat nézzük, nem meglepő módon a legnagyobb kereskedelmi bankkal, az OTP-vel kapcsolatban érkezett a legtöbb beadvány, míg e tekintetben a sereghajtó a Credigen Bank. Ugyanakkor az összes beadványnak az OTP-re jutó része jóval kevesebb a bank piaci részesedésénél, míg a Credigennél ez az arány lényegesen magasabb.

(Forrás: PSZÁF)

Ha közvetlenül az intézményekhez érkező panaszokat nézzük, természetesen akkor is az OTP áll az élen valamivel több mint 31 ezer problémajelentéssel. Az ügyfelek a hitelintézekek közül a Magyar Cetelem Bankot keresték fel a panaszukkal a legkevesebbszer (53 darab).

Az intézményeknél kezelt ügyfélpanaszok esetében piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben az OTP Bank Nyrt.-re és az OTP Jelzálogbank Zrt.-re, a Credigen Bank Zrt.-re, a Budapest Bank Nyrt.-re, valamint a K&H Bank Zrt.-re érkeztek beadványok. Piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett az Erste Bank Nyrt.-re, az FHB Kereskedelmi Bank Zrt.-re és az FHB Jelzálogbank Nyrt.-re, illetve az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepére - derül ki a statisztikai jelentésből.

Biztosítók: sok baj volt a kötelező felelősségbiztosítással

A biztosítási szektor szereplőit érintően 969 beadvány érkezett a felügyelethez, melynek több mint egyharmada csak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokat érintette, annak ellenére, hogy előző félévhez képest majdnem 20 százalékos csökkenés következett be. 184 darabbal a második legtöbb panasz a lakásbiztosításokkal kapcsolatban érkezett, az itt tapasztalt csökkenés viszont jelentősnek tekinthető, hiszen a legutóbbi adathoz képest 52 százalékkal kevesebb probléma merült fel. 

A PSZÁF statisztikája szerint 2011 első félévében a piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben érkeztek beadványok a felügyelethez a Groupama Garancia Biztosító Zrt.-re, a Genertel Biztosító Zrt.-re és a Közlekedési Biztosító Egyesületre.

A tárgyfélévben piaci részesedéséhez mérten csekély számú beadvány érkezett az ING Biztosító Zrt.-re, a Magyar Posta Biztosító Zrt.-re és a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-re, valamint az AEGON Biztosító Zrt.-re. 

(Forrás: PSZÁF)

Az intézményeknél kezelt ügyfélpanaszok esetében piaci részesedésüket jelentősen meghaladó mértékben a Generali-Providencia Biztosító Zrt.-re, a Genertel Biztosító Zrt.-re, valamint az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-re érkeztek beadványok, míg csekély számú beadvány érkezett az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-re, a Közlekedési Biztosító Egyesületre, illetve a Magyar Posta Biztosító Zrt.-re és a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-re.

Székely Sarolta

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!