Egy friss bizottsági tanulmány arra az eredményre jutott, hogy a gumiabrocsnok felfújásához illetve festékszóráshoz használt kompresszorokat a termelési költségei alatti dömpingáron dobják piacra az EU-ban a kínai gyártók. Az elemzés ugyanakkor arra is rámutat, hogy egy büntetővám bevezetése többet ártana az európai fogyasztóknak annál, mint amennyit a gyártóknak használna.
A vám harmincmillió euró extra költséget jelentene évente, miközben az intézkedést sürgető olasz gyártóknak csupán hétmilliót hozna a konyhára - mutat rá a Financial Times.
Günter Verheugen német ipari biztos a fenti érvek ellenére úgy vélekedik az ügyről, hogy a dömpinget minden esetben büntetnie kell az EU-nak, különben nem marad eszköz az olcsón termelő nehézipari konkurencia okozta kedvezőtlen európai hatások mérséklésére. Ezt a véleményt osztja Franco Frattini olasz igazságügyi és Jacques Barrot francia közlekedési biztos is. Jól érzékelteti a megosztottságot, hogy Mandelson javaslatát 13 tagország támogatta, ugyanennyi ellenezte, egy pedig tartózkodott - számol be a Világgazdaság.