A fesztiválon lévő fogyasztóvédelmi sátornál tartott sajtótájékoztatón Fülöp Zsuzsanna, a hatóság szóvivője elmondta: szerdán megkezdődtek az ellenőrzések a Szigeten, és ezek egészen a rendezvény végéig tartanak majd.
A hatóság 25-30 munkatársa folyamatosan ellenőrzi a vendéglátó-ipari egységeket és a különböző mutatványos berendezéseket. Elsősorban az árak feltüntetését, a kiszolgálás minőségét, valamint a biztonságos üzemeltetés feltételeit ellenőrzik - tette hozzá.
Az előző évek tapasztalatai alapján nincsenek már kirívó szabálytalanságok a Szigeten; az új szabályozásoknak köszönhetően egyébként először csak figyelmeztetnek a kisebb szabályszegésnél és csak ezt követően büntetnek az ellenőrök.
Az idei tapasztalatokról bővebb tájékoztatást majd a fesztivál végén ad a hatóság - mondta Fülöp Zsuzsanna.
Kriesch Attila, az NFH-n belül működő Európai Fogyasztói Központ (EFK) igazgatója elmondta, hogy a szervezet a többi uniós országban működő hasonló szervezetekkel együttműködve a külföldi, illetve a külföldről érkező magyar panaszokat kezeli.
A központ célja, hogy pereskedés nélkül sikerüljön kezelni egy-egy problémás esetet - fűzte hozzá.
Mint megemlítette, a leggyakoribb külföldi panaszok a légi forgalommal kapcsolatosak (a járatkimaradásokra, késésekre vonatkoznak), és sok panaszt kezelnek a határ menti országokból, ahonnan a leggyakrabban járnak át vásárolni az emberek.
Az igazgató szólt arról is, hogy január 1-óta összesen mintegy 260 fogyasztóvédelmi bejelentést kaptak. Ez 70-80 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest - tette hozzá.
Az NFH-t és az EFK-t az interneten a www.magyarefk.hu címen lehet elérni, de a fesztivál ideje alatt a Szigeten lévő fogyasztóvédelmi sátorban is lehet bejelentéseket tenni.
MTI