2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Toyota által elismert, és ezért visszahívott hibás járművek kapcsán a hatóság szerint 34 halálos baleset történt.

Alig három hét alatt több mint tízzel emelkedett a Toyota gépkocsik gázpedál-problémájával kapcsolatba hozott halálesetek száma az Egyesült Államokban. Az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság helyi idő szerint hétfőn nyilvánosságra hozott adatai alapján összesen 34 halálos kimenetelű baleset hozható összefüggésbe a hibás Toyotákkal. A japán gyártó január 21-én jelentette be, hogy az Egyesült Államokban visszahív több millió kocsit bizonyos modellek váratlan gyorsulása miatt. Azóta tizenhárommal emelkedett a gyártási hibával kapcsolatba hozható halálos balesetek száma, ami jelentős növekedés ahhoz képest, hogy az első 21 eset tíz év alatt gyűlt össze.

A hatóság a közlekedési minisztériummal és több kongresszusi bizottsággal együtt vizsgálódik. A Toyota képviselőit február 24-től washingtoni meghallgatásokon faggatják majd az életveszélyes biztonsági probléma kialakulásáról és kezelésének körülményeiről.

Az Európában indított vizsgálatok során az már kiderült, hogy 2008-tól kezdve számos panasz érkezett a Toyotához megbízhatatlanul működő gázpedálok miatt, mire a cég 2009-ben módosításokat hajtott végre a gyártási eljárásokban - jelentette kedden a dpa német hírügynökség.

Ugyancsak kedden a Tokyo Shimbun című japán lap arról írt, hogy a Toyota ideiglenesen leállítja a termelést két amerikai üzemében. Egy Texas állambeli gyárban márciusban és áprilisban összesen tíz munkanapon tartanak rendkívüli szünetet, egy Kentucky állambeli üzemben pedig négy napra függesztik fel a kocsik összeszerelését. Az intézkedés célja, hogy ne duzzadjanak fel túlságosan a raktárkészletek - írta a tokiói lap.

A Toyota világszerte több mint 8 millió autót rendelt vissza javításra. Összesen három különböző probléma okozhat balesetveszélyt. Az esetek egy részében a gázpedál beakadhat a padlószőnyegbe, egyes típusoknál a gázpedál beragad, vagyis nem áll vissza automatikusan a kiinduló állásba, és bizonyos modelleknél - például a legújabb, 2010-es Prius hibridautóknál - a fékpedállal adódhatnak gondok. A Toyota becslése szerint a javítási költségek elérhetik a 2 milliárd dollárt.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!