3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az üzleti siker elérésének számos feltétele van. Ezek közül alapvető, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek termékeinkkel és szolgáltatásainkkal.

Joggal kérdezheti meg az olvasó, hogy valóban szépes és logikus mindaz, amiről eddig beszéltünk, de milyen haszna származik egy vállalatnak abból, hogy az itt leírt alapelveket és technikákat alkalmazza a saját gyakorlatában. Hiszen bármilyen új módszer elsajátítása, rendszer bevezetése többlet energia befektetést követel a vállalattól. A kérdésre hagy válaszoljunk néhány kérdéssel:

  • Miért a mi vállalatunkat választják a vásárlók? Mivel tudunk többet nyújtani mint a konkurencia?

  • Hogyan vagyunk képesek többet nyújtani mint a konkurencia?

  • Miért jó a mi vállalatunknál dolgozni?

  • Hajlandóak e a dolgozóink önszántukból többlet erőfeszítést tenni a vállalat érdekében?

  • Nyomon követjük a fejlesztési tevékenységek megvalósulását?

  • Képesek vagyunk tanulni a hibáinkból?

  • Valóban kiaknázzák a controllingban és az általa szolgáltatott információkban rejlő lehetőségeket a vállalatnál?

  • Ki a felelős a vállalat eredményeinek és működésének a fejlesztéséért?

A válasz a vállalat menedzsment rendszerében rejlik. Nem lehet felelőssé tenni egyes funkciókat ezekért a feladatokért. Integrált megközelítés és szemléletmód szükséges, amelyet a vállalat minden felelős vezetője megért és elfogad.

A TQM a vállalat irányításának egy olyan integrált megközelítése, amely illeszkedik a vállalat stratégiájába, a teljesítmények tervezésének és mérésének szisztematikus rendszerét tartalmazza, az értékteremtő lánc minden egyes résztvevőjére (vevő ? szervezet ? beszállító) kiterjed, a folyamatok kézbentartásán és fejlesztésén alapul és magában foglalja a szervezeti tanulás mechanizmusát, ami lehetővé teszi, hogy tanuljunk a hibákból, mások tapasztalataiból.

A TQM bevezetése a vállalatnál egy hosszú, több éves feladat, amely kultúraváltást igényel, itt nem egyszerűen egy tanúsítás megszerzéséről vagy egy rendszer bevezetéséről van szó, hanem a vállalati kultúra olyan irányú átalakításáról, amely lehetővé teszi a folyamatos fejlődést és alkalmazkodást valamint a vállalat működés valós folyamatok alapján történő kézbentartását. Ma a TQM már messze többet jelent a minőség menedzselésénél, a vállalatok minőségközpontú irányításáról, egy a vállalat sikeres működését megalapozó menedzsment rendszerről van szó, amely az üzleti kiválóság elérésben segíti a vállalatot.

Dr. Németh Balázs, Kvalikon Kft.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!