3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A sikeres nyári próbaüzemet követően befejeződött a napkollektorok felszerelése a ferihegyi repülőtér 1–es terminálján. Összesen 56 darab tábla gyűjti a napsugarakat, ami azt jelenti, hogy az utasforgalmi épület tetőszerkezetének túlnyomó részét csillogó napkollektorok borítják, áll a Budapest Airport közleményében.

A beruházással a Budapest Airport megtette az első komoly lépést a megújuló energiaforrások repülőtéri alkalmazása felé. A beruházásnak köszönhetően jelentősen csökken a széndioxid kibocsátás a repülőtéren.

A nyár végén indult tesztüzem során bebizonyosodott, hogy 56 darab panel elegendő a napenergia hatékony hasznosításához. Becslések szerint a napkollektorok nyári időszakban az 1-es terminál teljes meleg víz ellátását képesek biztosítani, de télen is besegítenek a használati meleg víz előállításába. Az első számítások azt mutatják, hogy havonta akár 45-50 Giga Joule (egy átlagos lakás éves fűtéséhez szükséges energia) takarítható meg ezzel a módszerrel.

A próbaüzem során a szakemberek egyebek mellett arra is kíváncsiak voltak, hogy a repülőteret használó légitársaságok pilótáit vajon nem zavarják-e a napkollektorok, amelyek felületéről élesen visszatükröződnek a napsugarak. Bebizonyosodott, hogy a modern felületi kezelés megakadályozza a fényvisszaverődést, ezért az alkalmazásuk teljesen biztonságos a repülőtéri körülmények között is.

A nap energiáját hasznosító berendezések legnagyobb részét az 1-es terminál tetején, a tárgyalók feletti födémen helyezte el a kivitelező. Ez azt jelenti, hogy a kollektorok a Budapest Airport – műemléknek számító és felülnézetből repülőgép formájú – termináljának közepére, a két "hajtómű" vagyis a két torony közötti részre kerültek.

A Budapest Airport legújabb környezetbarát fejlesztése kutatás-fejlesztési projektnek minősül. A kivitelezéssel megbízott cég, nem egyszerűen a napkollektoros technológia beépítését végezte el, hanem a Budapest Airport felkérésére, az üzemeltető igényeinek megfelelő tükröződésmentes prototípust fejlesztett ki.

A beruházás összesen 27,5 millió forintba került, a költségeket teljes egészében a Budapest Airport finanszírozta. "A környezettudatos üzemeltetés mellett elkötelezett vállalatként kiemelkedő eredménynek tartom, hogy nyitottunk a megújuló energiaforrások felé” – mondta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi és munkabiztonsági igazgatója, majd hozzátette: "Nagyon fontos mérföldkőhöz érkeztünk és továbbra is dolgozunk olyan új, környezetbarát megoldások bevezetésén, amelyek célja a széndioxid-kibocsátás további csökkentése a repülőtéren".

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!