A helyi gyártók újgenerációs modelljeit elsőként a tizedik Pekingi Nemzetközi Autókiállításon mutatták be. Az elődjeikhez képest fejlettebb motorokkal és eredeti dizájnnal megjelenő fejlesztéseken már látszik a külföldi alkatrész-beszállítókkal és dizájnstúdiókkal való együttműködés.
Az alsókategóriás autókkal induló Chery Automobile új károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiával és számos felsőbb kategóriás autóval jelent meg. A rivális Geely Automobile választékában az olasz formatervezésű Tiger névre keresztelt koncepcióautót mutatták be, amely jobban hasonlít egy Alfa Romeóra, mint a már Ázsiában befutott modellekre.
"Új technológiákat, továbbfejlesztett minőséget, jobb vezetési élményt és szervízszolgáltatást szeretnénk" - mondta Li Su-fu, a Geely igazgatója Pekingben, hozzátéve, hogy a kínai gyártók már egyre többet adnak el Dél-Kelet-Ázsiában, Dél-Afrikában, Latin-Amerikában, Kelet-Európában és a Közel-Keleten. A közeljövőben pedig az észak-amerikai és a nyugat-európai piacokon szeretnének megjelenni.
Iparági elemzők szerint a kínai autógyártók korai ballépései okozta károkat csak néhány év alatt sikerül majd helyrehozni. A kínai gyártóknak a kihívást az jelenti, hogy miként tudják az igencsak megtépázott "Made in China" imázst újra eladhatóvá tenni, szerintük ehhez jelentős árengedményekre lesz szükség.
Az indiai Tata Motors félmillió forintos népautója után a világ második legolcsóbb modellje a Chery QQ négyszemélyes városi kisautó, amelyet Kínában 4800 dolláros (780 ezer forintos) induló áron kínálnak.
A Great Wall Motor Company, amely Kínában az egyik legdinamikusabban növekvő autógyár, és az ország legnagyobb városi terepjáró-gyártó vállalata - az Egyesült Államokból importált felszerelésekkel - csúcstechnológiás törésteszt-laboratóriumot épített fel az észak-kínai gyárában.
"A minőségre kell törekednünk annak érdekében, hogy változtathassunk a helyi gyártású autókról kialakult véleményen" - mondta Vang Feng-jing, a Great Wall igazgatója a pekingi autókiállítás kapcsán.
A világ legnépesebb országában - a japán, és az amerikai kínálatot is felülmúlva - a vásárlók több mint száz autómárka közül választhatnak. A nemzetközi márkák a kínai gyárakkal versenyezve, szintén a kínai piacokon szeretnének pozíciókhoz jutni.
Az eladási adatok szerint Kínában 2008 első negyedévében az előző év azonos időszakához viszonyítva 21,4 százalékkal több, mintegy 2,58 millió darab autót értékesítettek. Az előrejelzések szerint a tavalyi 8,79 millió darabos eladáshoz képest az idén tízmillió feletti eredmény várható.
A kínai autógyárak tavaly 612 700 darab autót exportáltak, s ez közel nyolcvan százalékos növekedés az előző évhez képest.