2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kínai lapértesülések szerint süllyedni kezdtek a világ első, kereskedelmi célokra használt mágnesvasútjának, a sanghaji Transrapidnak a sínpárjai. Ha a folyamat nem áll meg, a közlekedést le kell állítani.

Kínai lapértesülések szerint süllyedni kezdtek a világ első, kereskedelmi célokra használt mágnesvasútjának, a sanghaji Transrapidnak a sínpárjai. Ha a folyamat nem áll meg, a közlekedést le kell állítani.

A China Daily bevű napilap szerint a sanghaji mágnesvasút fokozatosan elsüllyed a földben. A lap idézte az üzemeltető cég szóvivőjét, aki megerősítette, hogy "a sínek nagyon enyhén megsüllyedtek".

Szakértők azonban hangsúlyozzák, hogy a minimális süllyedés még normálisnak tekinthető. Viszont "ha a sínpárok egy bizonyos szint alá kerülnek, akkor a vasút működését fel kell függeszteni" - nyilatkozta Yu Jiakang mérnök.

A kínai város eleve ingoványos talajra épült és már más esetekben is kénytelen volt megküzdeni a süllyedés okozta gondokkal. Szakemberek a jelenlegi problémát a sínek alatti földréteg megerősítésével kívánják megoldani, számol be a Süddeutsche Zeitung.

A sanghaji Transrapidot a ThyssenKruppból és a Siemensből szerveződött német konzorcium fejlesztette ki, az első útra 2002. december 31-én került sor az akkori kínai miniszterelnök, Zhu Rongji és Gerhard Schröder német kancellár részvételével.
A vonatok akár 430 km/h-ra is képesek felgyorsulni, és 8 perc alatt teszik meg a pudongi repülőteret Sanghaj üzleti negyedével összekötő 30 kilométeres szakaszt.

A Transrapid jelenleg utashiányban szenved. A jegyeladások a tervezettnek csupán hatodát érik el, a 440 fős vonatokon átlagban 73 ember utazik. A kihasználatlanság okait szakemberek a magas árban (7,5 euró egy útra) és a városközponttól való nagy távolságban látják.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!