Kínai lapértesülések szerint süllyedni kezdtek a világ első, kereskedelmi célokra használt mágnesvasútjának, a sanghaji Transrapidnak a sínpárjai. Ha a folyamat nem áll meg, a közlekedést le kell állítani.
A China Daily bevű napilap szerint a sanghaji mágnesvasút fokozatosan elsüllyed a földben. A lap idézte az üzemeltető cég szóvivőjét, aki megerősítette, hogy "a sínek nagyon enyhén megsüllyedtek".
Szakértők azonban hangsúlyozzák, hogy a minimális süllyedés még normálisnak tekinthető. Viszont "ha a sínpárok egy bizonyos szint alá kerülnek, akkor a vasút működését fel kell függeszteni" - nyilatkozta Yu Jiakang mérnök.
A kínai város eleve ingoványos talajra épült és már más esetekben is kénytelen volt megküzdeni a süllyedés okozta gondokkal. Szakemberek a jelenlegi problémát a sínek alatti földréteg megerősítésével kívánják megoldani, számol be a Süddeutsche Zeitung.
A sanghaji Transrapidot a ThyssenKruppból és a Siemensből szerveződött német konzorcium fejlesztette ki, az első útra 2002. december 31-én került sor az akkori kínai miniszterelnök, Zhu Rongji és Gerhard Schröder német kancellár részvételével.
A vonatok akár 430 km/h-ra is képesek felgyorsulni, és 8 perc alatt teszik meg a pudongi repülőteret Sanghaj üzleti negyedével összekötő 30 kilométeres szakaszt.
A Transrapid jelenleg utashiányban szenved. A jegyeladások a tervezettnek csupán hatodát érik el, a 440 fős vonatokon átlagban 73 ember utazik. A kihasználatlanság okait szakemberek a magas árban (7,5 euró egy útra) és a városközponttól való nagy távolságban látják.
(Menedzsment Fórum)
Süllyed a mocsárra épült sanghaji mágnesvasút
Kínai lapértesülések szerint süllyedni kezdtek a világ első, kereskedelmi célokra használt mágnesvasútjának, a sanghaji Transrapidnak a sínpárjai. Ha a folyamat nem áll meg, a közlekedést le kell állítani.