A kormány által felállított közhasznú társaság, a Ipari Hulladékhasznosító Kht. szakértői elsőként az M6-os autópálya Dunaújvárosig terjedő szakaszának építése kapcsán dolgoztak ki javaslatokat. Mivel ez a szakasz koncessziós formában épül, itt nem kötelező a javaslatokat figyelembe venni, ennek ellenére jó esély van az ipari hulladékok beépítésére.
Megkezdődött az M3-as és M35-ös sztráda építésével kapcsolatos javaslatok kidolgozása is, amelyre a Tiszaújváros mellett felhalmozott ipari pernye jöhet számításba. A közhasznú társaság javaslatok kidolgozását tervezi az M8-as, valamint az M6-os további szakaszainak építésére is, és az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatósággal (UKIG) együttműködve 8 elkerülő útszakasz építése kapcsán is megvizsgálják az ipari hulladékok beépítését.
Becslések szerint mintegy 160 millió köbméter pernye, 30-40 millió köbméter kohósalak, valamint több mint egymilliárd köbméter bányameddő van az országban, miközben egy kilométer autópálya építéséhez átlagosan 100 ezer köbméter anyag szükséges. A Ipari Hulladékhasznosító Kht. azt is vizsgálja, hogy egyéb: gumi-, üveg- és műanyag hulladékok felhasználhatók-e útépítési célokra. Viszonylag nagyobb, évi néhány tízezer tonna mennyiségben reálisan csak a műanyagra lehet számítani, írja a Világgazdaság.
Sztrádaépítés ipari hulladékból
Idén végre Magyarországon is megkezdődhet az ipari hulladékok nagyobb mértékű hasznosítása, amelyre az autópálya- és útépítések nyújtanak kedvező lehetőséget, írja a Világgazdaság.