3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német és a japán autókat preferáljuk, választott márkánkhoz viszont meglepően magas arányban hűtlenek vagyunk.

A világ egyik legnagyobb autós kiadványcsaládja, az Auto Motor und Sport és testvérlapjai több mint negyven éve indították útjára a Best Cars (Az Ön Autója) közvélemény-kutatást, amelyben az olvasók nem csupán az aktuális újautó-kínálatból választják ki kedvenceiket, de vásárlási szokásaikról, illetve az autóipar jövőjéről alkotott elképzeléseikről is mesélnek. 2016 őszén három földrész 17 országának 21 autós szakkiadványa – köztük az Autó Magazin és a Vezess.hu – vett részt a több mint 200 ezer potenciális autóvásárlót felölelő, globális felmérésen.

Igazi Transformerst építettek egy BMW-ből


A Vezess.hu és az Autó Magazin kutatásában több mint négyezren vettek részt. A 99%-ban aktív autóvezetőkből álló válaszolók a járműválasztásnál japán vagy német márkákat részesít előnyben. Harmaduk tervez két éven belüli vásárlást, köztük fele-fele arányban vannak az új autóban gondolkodók, illetve a használt autó beszerzését fontolgatók. Ami a kiszemelt méretosztályt illeti, markánsan vezetik a piacot az alsó-középkategóriás személygépkocsik és a szabadidőjárművek (utcai terepjárók), mögöttük a városi kisautók jönnek a sorban.

Ami meglepő eredménynek tűnhet, hogy a márkahűség meglepően alacsony: a vásárlójelöltek 46,8 százaléka hajlandó átpártolni másik gyártóhoz, 42,6 százalékuk még nem biztos a dolgában, és csupán 8,9 százalék ragaszkodik az eddigi, jól bevált márkához.

Az önvezető autók már a küszöbön állnak

És hogy mik az új autóval szemben támasztott elvárások? Mindenekelőtt az, hogy könnyen kezelhető és praktikus legyen, hogy tetszetős legyen a formaterve, és hogy bővelkedjen funkciókban. A válaszadók 42 százaléka szerint változatlanul státuszszimbólum az autó, ami sokat mond el gazdájáról. Érdekes ugyanakkor, hogy szintén sokan nevezték kiemelt fontosságúnak a környezetvédelmi szempontokat (42,5 %), míg ennél is többen állították, hogy hajlandóak magasabb összeget elkölteni a kiváló minőség érdekében (46,1%).

A jövő fejlesztéseit illetően a válaszadók többsége bízik az elektromos közlekedés térhódításában, közel 70 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy a hatótávolság-növelővel (fedélzeti áramfejlesztővel) felszerelt elektromos autóké a jövő. A fedélzeti internet és a járművek közötti kommunikáció mellett a hagyományos és plug-in hibridek is kedvező fogadtatásra számíthatnak. Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy elhanyagolható számú válaszadó hisz a gázüzemű járművek térnyerésében, illetve a dízelmotoroknak tisztább üzemet biztosító, urea-befecskendezős (AdBlue-karbamidoldatos) emisszió-csökkentő technológia elterjedésében.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!