Hosszú cikk jelent meg a Napi.hu-n az interneten megosztott személyes adatok, és a hozzájuk kapcsolódó kockázatok témakörében, melynek egyik fejezete azt részletezi, hogy a kormány az iskolákban akarja oktatni, hogy mi a fake news.
képünk illusztráció
A lapnak Farkas Attila Erik, a Digitális jólét program (DJP) állandó szakértője nyilatkozott, aki szerint a készülő Nemzeti Alaptantervbe (NAT) bekerülhetnek a digitálisbiztonsággal kapcsolatos kérdéskörök is, de legalább ennyire fontos a médiatudatosságot is elterjeszteni. Nagyon fontos lenne, hogy már a gyermek is felismerjen egy úgynevezett fake news-t, a hamis híreket, információkat és felismerje, ha zaklatás áldozata - mondta a szakember, aki szerint a tudatosítással összefüggő programok már elindultak, a tudatos internethasználattal foglalkozó szakértők segítik a pedagógusok munkáját az általános és középiskolákban.
A hamis hírek esetében nem csupán a tények és vélemények megkülönböztetéséről, a világ eseményeinek eltérő értelmezéséről, hanem a tudatos megtévesztésről, szándékos manipulációról van szó. A Napi.hu cikkében idézettek szerint ahhoz, hogy ezeket felismerjük, szerteágazó médiarendszerre, keresztolvasásra és alapos szövegismeretre van szükség, mindezeket pedig a médiaműveltség fejlesztésével lehet elérni. Éppen ezért az országszerte megtalálható DJP Pontokon a szülők számára térítésmentes, érzékenyítő-tudatosító médiaműveltség-képzések indulnak, amelyek felkészítik őket az internethasználat kérdéseiben.
A Napi cikke a fake news oktatásának koncepcióján túl foglalkozik egyebek mellett a cyberbullyinggal és a személyes adataink felhasználásával is - ide kattintva olvasható az egész.
mfor.hu