3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szerények a turizmus lehetséges fejlődésével kapcsolatos várakozások, a gazdasági megszorítások hatása továbbra is érezhető az ágazatban, ezért az idei második félévi Turizmusbarométer értéke csökkent.

Az idei második félévi Turizmusbarométer értéke 40,7 százalék, mintegy 5,8 százalékponttal alacsonyabb az előző félévi értéknél. A felmérés szerint mind a szállodaipari, a vendéglátó-, mind pedig az utazásszervező és -közvetítő vállalkozások konjunktúraindexe csökkent az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az Ecostat előrejelzése szerint a magyarországi turizmus korábbi, a nemzetgazdaság egészével arányos teljesítménye kis mértékben csökken.

Annak ellenére, hogy a magyar lakosság üdülésre, utazásra rendelkezésre álló jövedelmei mérséklődtek, a belföldi turisztikai kereslet az év első fél évében élénkült. Ebben a kormányzat üdülési csekkrendszeren keresztül nyújtott erőteljes támogatása, valamint a "hosszú hétvégék" nagy száma is közrejátszott. A lakossági jövedelmek csökkenésének korlátozó hatása a harmadik negyedév végére vált általánossá.

A külföldi állampolgárok magyarországi és a magyar állampolgárok külföldi utazásait, illetve költéseit számottevően befolyásolták a forint árfolyamának változásai. A magyar turizmus számára a legnagyobb kihívást 2008-ban az országimázs javítása és a rugalmas alkalmazkodás az új turisztikai keresleti trendekhez jelenti.

A szállodaipari vállalkozások konjunktúraindexe 2007 második felében 40 százalék, ez 8,8 százalékponttal alacsonyabb az elmúlt félévben mért értéknél. A szállodaipari vállalatok beruházási tervei továbbra is szerények, főleg azokon a területeken kénytelenek önerőből fejleszteni, ahol a felújítás, korszerűsítés már elengedhetetlen. A szállodák háromnegyede számít új, erős versenytárs megjelenésére.

A vendéglátóipari vállalkozások konjunktúraindexe 36,3 százalék. Ez 6,2 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző félévi index. E csökkenésben jelentős szerepet játszik, hogy a vendéglátóipari vállalkozások a következő időszakra pesszimistán vélekednek, mind a nemzetgazdaság egésze, mind a turisztikai ágazat, mind saját vállalkozásuk gazdasági teljesítményének megítélésében. Az éttermek, vendéglátóhelyek beruházási tervei továbbra is igen szerények.

A magyar háztartások mintegy négytizede tervez a közeljövőben üdülést, 4 százalékuk a következő három hónapban. A családok többsége, 59 százalékuk egy éven belül egyáltalán nem tervez utazást.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!