Niklai Ákos, az MT elnöke a 2009-es célok közül emellett kiemelte a szakmával való együttműködés erősítését, a források koncentrálását az európai országokban a piacokra szabott erőteljesebb népszerűsítésre, míg a távolabbi piacokon mérsékeltebb, fenntartó jellegű marketing szervezését.
Hozzátette: a Budapesttel és a légitársaságokkal való együttműködés, valamint a vonattal, autóbusszal érkezők hatékonyabb megszólítása szintén kiemelt helyen szerepel az MT 2009-es stratégiájában.
A ferihegyi sztrájkkal kapcsolatban Niklai Ákos hangsúlyozta, az ágazat szempontjából kulcsfontosságú a helyzet mielőbbi rendezése. A várható veszteségeket érzékeltetendő elmondta: ha csak ezer kieső vendéggel számolnak, a sztrájk már akkor is mintegy 200 millió forintos veszteséget okoz az ágazatnak.