2006. október 3. 12:11

A "külföldiesedés réme" fenyegeti a Sziget Fesztivált, ha nem találnak megoldást a szervezők arra, hogyan finanszírozzák a jövőben a rendezvényt és tartsák fenn a folyamatos fejlődést. A "Magyar nemzetköziség, Nemzetközi Magyarország" szekcióban emellett az olimpia-országimázs-turizmusmarketing kapcsolatát is megvitatták a szakértők a múlt heti Országos Reklámkonferencián Egerben.

Kinek készül a Sziget?

Önnek mit mond? (Mfor-montázs)

Puszta, csikós, Halászbástya, Sziget Fesztivál... A fogalomkör ugyan bővült az utóbbi 15 évben, hazánkat mégis inkább az előbbi három határozza meg. Pedig a Sziget Fesztivál gazdasági haszna már számszerűsíthető, és az országimázs alakulásához is jelentősen hozzájárul a kulturális rendezvény. Sokat tett a nemzetközi népszerűsítés érdekében a szervezőgárda, amely az idei évben új problémával találta szembe magát.

Az esemény előállítási költsége megegyezik bármely európai rendezvényével, miközben a belépőjegy árak még mindig azok harmadába kerülnek, a szponzori támogatás pedig idén már elérte teljesítőképessége maximumát.

Mutyizni kell a támogatásért

Gerendai Károly főszervező szíve szerint azt mondaná, hogy szálljon ki az állam a Sziget támogatásából. Lehet, hogy később revidiálja majd ezt az álláspontot, de tisztában van a gazdasági helyzettel és azzal, hogy bizonyos területekre kevesebb pénz jut majd a jövőben. Viszont ha függetlenül oldják meg a szervezést, akkor elő kell teremteni valahonnan a hiányzó keretet. A megalázó helyzetből pedig elegük van.

"Még 15 év után is a személyes kapcsolatokon, nem pedig az eddig elért teljesítményen múlik, hogy kap-e támogatást a Sziget" - érvelt Gerendai a "Magyar nemzetköziség, Nemzetközi Magyarország" nevű "járat" előadójaként. A szervező szerint több szempontból sem lenne szerencsés, ha a Sziget csak a külföldieknek szólna, jelen pillanatban azonban nem látja a kiutat a helyzetből.

Nincs egységes kép

A szekció azokat a lehetőségeket próbálta körbejárni, amelyek árnyalhatják mindazt a képet, amit Magyarországról kifelé szeretnénk mutatni. Az előadások utáni kerekasztal-beszélgetés azonban nem festett túl pozitív jövőt. A szakértők szerint nehéz úgy eladni az országot, hogy az itt élők fejében sincs egységes kép.

Szántó Péter, a Noguchi Porter Novelli elnök-vezérigazgatója a legfőbb problémát abban látta, hogy leromboltuk a korábbi imázst, de nem sikerült a helyére másikat tennünk: "Eközben pedig nem azt sugározzuk a külföldieknek, amit hallani akarnak, hanem amit mi szeretnénk látni".

Szántó a hazai olimpiarendezési vágyakkal kapcsolatban is kritikusan fogalmazott: nem biztos, hogy az ötkarikás játékok önmagukban megmentik az országot (lásd görög példa), s azt sem tudni, mi lesz 2006 és 2020 között.

Ciki a szenvedő országimázs

"A Budapesti Olimpia Mozgalom (BOM) önmagában nem azért jött létre, hogy országimázst csináljon" - mondta Szalay-Berzeviczy Attila. A szervezet elnöke szerint a következő 14 évben kell olyan képet kialakítani Magyarországról, hogy megnyerhessük a játékok szervezési jogát. "Nem tudjuk megmutatni, hogy mivel lesz gazdagabb az olimpiák története, ha nincs országimázs" - tette hozzá.

Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus ZRt. marketing vezérigazgató-helyettese sem hiszi, hogy egyenlőség jelet kellene tenni az olimpia és az országimázs, illetve az olimpia és a turizmusmarketing közé. Utóbbit azért tartotta fontosnak kihangsúlyozni, mivel az elmúlt időben több kritika is érte a társaságot. A botrányt kavart balatoni vírusmarketing filmről korábban a Menedzsment Fórum is beszámolt csakúgy, mint a téli "megszállás-kampányról".

Kelecsényi utóbbival kapcsolatban azzal érvelt, hogy a külföldi piac marketing szakemberei választották a reklámot, amely még Isztambulban is tetszést aratott. A jelenlévőket azonban nem sikerült meggyőznie.

A legtalálóbban a BOM elnöke foglalta össze a problémát. "Én tisztelem a Himnuszunkat, de nem szeretem. Nem értek egyet a külföldieknek szánt sales promócióval sem. Arra vagyok büszke, hogy legyőztük a világot" - mondta Szalay-Berzeviczy Attila, aki cikinek tartja azzal azonosítani magát, hogy mi mindent elszenvedtünk.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Megállíthatják a zavargások a Budapest Téli Inváziót
Omladozik a gulyásra épülő országimázs
Csónakszexes film lendített a Balaton népszerűségén

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.