A személyzeti tanácsadó cég felmérése szerint az idei első negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva kevesebben kerestek munkát, legkevésbé a vidéki munkahelyek voltak kapósak.
Az első negyedévben többségében asszisztensi, adatrögzítői, ügyfélszolgálati pozíciók iránt volt érdeklődés, a szakképesítést nem igénylő pozíciók közül a legkeresettebb a telefonos ügyfélszolgálatos munkakör volt. A felsőfokú végzettségűek közül gépész-, vegyész-, környezet-, villamosmérnököket és IT szakembereket kerestek a vállalatok.
A legkevesebb eséllyel a szakképesítéssel nem rendelkezők, az idegen nyelvet nem beszélők, továbbá a rendezvényszervezéshez, médiához, nemzetközi kapcsolatokhoz vagy turizmushoz, idegenforgalomhoz kapcsolódó végzettségűek találnak munkát.
Az elemzés kiemeli, hogy továbbra is magas a call centerek betöltendő pozícióinak száma. Ezek az utóbbi évtizedben ugrásszerű növekedésnek indult a munkahelyek jelenleg mintegy 150 ezer embernek adnak munkát, és Magyarország még hosszú ideig ideális terep marad a call centerek számára. A call centerek jellemzően idegen nyelvet jól beszélő pályakezdők számára nyújtanak ideális munkalehetőséget, azonban ma már az angol nyelv mellett egy másik idegen nyelv ismerete is elvárás.
MTI