"A januártól márciusig tartó előfoglalási szezon erősebb volt, mint tavaly, sokan kihasználták a kedvezményeket. A legnépszerűbb célpont továbbra is a Földközi-tenger medencéje - Egyiptom, Görögország, Törökország, Tunézia -, de egyre többen indulnak Olaszországba, Portugáliába és Spanyolországba is. Ismét kezdenek népszerűvé válni az olcsó buszos utak, amelyek iránt korábban szinte alig akadt érdeklődő" - nyilatkozta Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője.
Lassan a Balaton is visszanyeri régi fényét, ám a magyar tengernél a régi, lerobbant szállásoknak nem terem sok babér: a családok az olyan - étteremmel, jakuzzival, szaunával is rendelkező - hoteleket keresik, amelyek szórakozási lehetőségeket, gyermekprogramokat is kínálnak.
"Az új szereplők megjelenése, illetve az egyes irodák rosszul felmért és lekötött kapacitásai miatt a kínálat oly mértékben bővül, hogy a kereslet megközelítőleg sem követi azt, ezért ennek az évnek is lesznek nagy vesztesei. A gyenge vagy egy lábon álló kis utazási irodáknak finanszírozási nehézségekkel kell majd szembenézniük, ha nem tudják megtölteni az előre lefoglalt charterjáratokat, szállásokat" - véli Komora Zoltán, az IBUSZ turisztikai igazgatója.
A wellness-szállodákban az üdülési csekkek tovább húzzák a forgalmat, ennek a juttatásnak köszönhetően az ágazatban gyakorlatilag megszűnt a szezonalitás. "Az első negyedéves eredmények alapján a sikertörténet folytatódik. Arra számítunk, hogy a nyári hónapokban tovább nő a vendégek száma tavalyihoz képest" - mondta Baranyai György, a Magyar Szállodaszövetség wellness-szekciójának vezetője.
"A magyarok - különösen a családok - kedvelik az all inclusive szálláshelyeket, ezekre főként Törökországban van kereslet, és sokan keresik a reggelivel, félpanzióval foglalható, kimagaslóan jó minőségű szálláshelyeket is. Az egyéni nyaralást választók közül egyre többen voksolnak a félpanziós szállodákra az önellátó apartmanokkal szemben. A toplistát Horvátország, a török Riviéra, Mallorca, Bulgária és Ciprus vezeti. A legtöbben egy hétre, városlátogatások esetében 3-4 napra foglalnak utakat" - mondta el Nemes Mariann, a Magyar TUI Kft. értékesítési igazgatója.