Egyre több tanulmány foglalkozik az új generáció fogyasztási szokásaival, illetve azzal, hogy milyen változásokat generálhat mindez a későbbiekben. Korábban ugyanis számos esetben igazolódott, hogy a fogyasztóként a piacra lépő új generáció az idősebbekre is hatással van. Nem véletlen foglalkozik sok vállalat azzal, hogy a potenciáljában korántsem elsöprő 1995 és 2010 között született Z generáció igényeit megismerje. Hiszen amellett, hogy évek múlva már a költéseik is jelentősen növekednek, trend diktálóként is fontos hatásuk lesz.
Közösségi média
Éppen ezért vannak, akik szerint több olyan szektor és cég is van, amelyek komoly kihívások elé néznek. A legnagyobb hal a Facebook, amely a közelmúltbeli adatkezelési botrányától függetlenül sincs könnyű helyzetben. A tizen- és korai huszonévesek körében ugyanis nem igazán tartozik a népszerű közösségi platformok közé. Egy felmérés szerint a korosztálynak csupán a 9 százaléka mondta az USA-ban, hogy számára ez a leginkább preferált közösségi média. Noha ebből a korosztályból egyre kevesebben használják aktívan a Facebookot, és furcsa módon sokan azért nem törölték még magukat a platformról, mert a szüleikkel a Messenger funkción keresztül kommunikálnak. Aktív tevékenységet azonban a Snapchaten és az Instagramon végeznek. Mielőtt persze eltemetnénk Mark Zuckerberg vállalatát, érdemes megemlíteni, hogy a képmegosztó közösségi platformot 5 éve vásárolták fel, így aki instázik az is a Facebooknak hajt hasznot.
Divatos márkák
Minden fiatal számára fontos, hogy trendi öltözéke legyen, a népszerű márkák azonban cserélődnek. Az olyan magasan pozicionált brandek, mint Ralph Lauren vagy Vineyards Vines már-már cikinek számítanak, ennek megfelelően a piaci részesedésük a 2001-es 14 százalékról 5 százalékra olvadt. A helyüket sportmárkák és lazább ruhákat gyártó cégek vették át, így például az Adidas, a Vans vagy a Supreme nőtt nagyot az utóbbi időben.
Nem csak a divatmárkák, de a klasszikus áruházláncok is izgulhatnak a Z generáció miatt, tagjai ugyanis kifejezetten rühellik ezeket. A szakértők szerint, ha az olyan vállalatok, mint a Macy's, a JCPenney, a Sears, vagy a KMart nem talál ki valamit, akkor folyamatosan csökkenő forgalom vár rájuk. A Z generáció ugyanis a fiatalokat megcélzó üzletek és márkák mellett a webshopokban költi a pénzét.
TV, zene, könyv
A Z generáció médiafogyasztása teljesen eltér az idősebbekétől. Kábeltévét gyakorlatilag alig néznek, hagyományos tévés tartalmakat eleve kevesebbet fogyasztanak, azt is streameken. A legtöbb időt videós tartalmak nézésével a Youtube-on töltik. Ha le is ülnek a tévé elé, azt inkább közös családi programnak fogják fel.
A könyvkiadóknak fel fog kopni az álla, ha a millennium környékén születettekre szeretnének építeni. Ők ugyanis lassan semmilyen papír alapú tartalmat nem fogyasztanak. Mindez nem azt jelenti, hogy ne olvasnának például könyveket, de ezt elektronikus formában oldják meg.