3p

Az ezredforduló környékén született millenniumi vagy Z generáció teljesen más fogyasztási szokásokat követ, mint elődei. Ez pedig több cégnek és iparágnak nagyon fog fájni.

Egyre több tanulmány foglalkozik az új generáció fogyasztási szokásaival, illetve azzal, hogy milyen változásokat generálhat mindez a későbbiekben. Korábban ugyanis számos esetben igazolódott, hogy a fogyasztóként a piacra lépő új generáció az idősebbekre is hatással van. Nem véletlen foglalkozik sok vállalat azzal, hogy a potenciáljában korántsem elsöprő 1995 és 2010 között született Z generáció igényeit megismerje. Hiszen amellett, hogy évek múlva már a költéseik is jelentősen növekednek, trend diktálóként is fontos hatásuk lesz.



Közösségi média

Éppen ezért vannak, akik szerint több olyan szektor és cég is van, amelyek komoly kihívások elé néznek. A legnagyobb hal a Facebook, amely a közelmúltbeli adatkezelési botrányától függetlenül sincs könnyű helyzetben. A tizen- és korai huszonévesek körében ugyanis nem igazán tartozik a népszerű közösségi platformok közé. Egy felmérés szerint a korosztálynak csupán a 9 százaléka mondta az USA-ban, hogy számára ez a leginkább preferált közösségi média. Noha ebből a korosztályból egyre kevesebben használják aktívan a Facebookot, és furcsa módon sokan azért nem törölték még magukat a platformról, mert a szüleikkel a Messenger funkción keresztül kommunikálnak. Aktív tevékenységet azonban a Snapchaten és az Instagramon végeznek. Mielőtt persze eltemetnénk Mark Zuckerberg vállalatát, érdemes megemlíteni, hogy a képmegosztó közösségi platformot 5 éve vásárolták fel, így aki instázik az is a Facebooknak hajt hasznot.

Divatos márkák

Minden fiatal számára fontos, hogy trendi öltözéke legyen, a népszerű márkák azonban cserélődnek. Az olyan magasan pozicionált brandek, mint Ralph Lauren vagy Vineyards Vines már-már cikinek számítanak, ennek megfelelően a piaci részesedésük a 2001-es 14 százalékról 5 százalékra olvadt. A helyüket sportmárkák és lazább ruhákat gyártó cégek vették át, így például az Adidas, a Vans vagy a Supreme nőtt nagyot az utóbbi időben.

Mást és máshogy fogyasztanak, mint az idősebbek (Forrás: Pixabay.com)
Mást és máshogy fogyasztanak, mint az idősebbek (Forrás: Pixabay.com)


Nem csak a divatmárkák, de a klasszikus áruházláncok is izgulhatnak a Z generáció miatt, tagjai ugyanis kifejezetten rühellik ezeket. A szakértők szerint, ha az olyan vállalatok, mint a Macy's, a JCPenney, a Sears, vagy a KMart nem talál ki valamit, akkor folyamatosan csökkenő forgalom vár rájuk. A Z generáció ugyanis a fiatalokat megcélzó üzletek és márkák mellett a webshopokban költi a pénzét.

TV, zene, könyv

A Z generáció médiafogyasztása teljesen eltér az idősebbekétől. Kábeltévét gyakorlatilag alig néznek,  hagyományos tévés tartalmakat eleve kevesebbet fogyasztanak, azt is streameken. A legtöbb időt videós tartalmak nézésével a Youtube-on töltik. Ha le is ülnek a tévé elé, azt inkább közös családi programnak fogják fel.

A könyvkiadóknak fel fog kopni az álla, ha a millennium környékén születettekre szeretnének építeni. Ők ugyanis lassan semmilyen papír alapú tartalmat nem fogyasztanak. Mindez nem azt jelenti, hogy ne olvasnának például könyveket, de ezt elektronikus formában oldják meg.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!