A Telex munkatársai lettek figyelmesek furcsaságokra a Vodafone által kiküldött, a január eleji díjemelést tartalmazó számlákkal kapcsolatban. Ugyan a cég arról tájékoztatta felhasználóit, hogy 9,39 százalékkal emeli díjait a magas infláció miatt, egyes ügyfelek ennél nagyobb mértékű díjemeléssel szembesültek. A Telex által összegyűjtött példák között van olyan is, ahol az ügyfélnek 14-20 százalékkal kell most többet fizetnie ugyanazokért a szolgáltatásokért.
A lap kérdésére a cég megmagyarázta, hogyan fordulhat ez elő, miközben tartották magukat az eredetileg kihirdetett mértékű áremeléshez.
"Nem lehetséges a 9,39 százaléknál magasabb mértékű díjkorrekció egyetlen előfizetőnél sem. Az ugyanakkor előfordulhat, hogy valamilyen egyéb kedvezmény torzítja a számla végösszegét"
- írta a cég. Ez azt jelenti, hogy a kedvezményes árakat a nem kedvezményes árakra számolt díjkorrekciós mértékkel emelték meg, így az emelés előtti és utáni számlavégösszegek között a 9,39 százaléknál akár jóval nagyobb különbség is lehet.
Arra a kérdésre, hogy ezt a gyakorlatot mi indokolja, a Vodafone egyszerűen annyit válaszolt:
"Üzleti döntés volt."
Frissítés:
Vodafone Magyarország kommunikációs ügynökségétől érkezett megkeresésnek megfelelően a fenti cikket az alábbiakkal egészítjük ki:
„Minden érintett előfizető havidíja egységesen 9,39 százalékkal növekedett. Az egyéni kedvezmények összege nem változott. Ennek alapján az új havidíj összege úgy számolható ki, hogy az eddigi alaphavidíjat felszorozzuk 1,0939-cel, majd ebből az összegből levonjuk az eddigi kedvezmény változatlan összegét.”