Az applikáció - amely az Idea Alapítvány médiatudatosságot fejlesztő iskolai programjaihoz kapcsolódik - tulajdonképpen egy 100 kérdésből álló teszt, amely egy fiktív közösségimédia-oldalba van ágyazva.
“A felhasználó posztokat lát, azonban ezeket nem lájkolni kell, mint más közösségi platformokon, hanem el kell dönteni, hova soroljuk őket: gyanúsnak egy adott szempont alapján, vagy megbízhatónak” - mutatja be a játékot Marinov Iván, a játék egyik fejlesztője.
A fiktív hírfolyamban a felhasználók többek között digitálisan manipulált képeket és videókat, rejtett hirdetéseket, elfogult és agresszív posztokat, eredeti kontextusukból kiemelt fotókat, valamint egyik kategóriába sem sorolható, semleges tartalmakat láthatnak. A posztok besorolásában a játékosokat fiktív szakértők segítik csetüzenetek formájában.
“Az app elsősorban olyan pedagógusoknak nyújt segítséget, akiknek még nem volt lehetőségük elvégezni az Idea Alapítvány Infogrund név alatt futó, akkreditált tanárképzését, ugyanakkor szeretnék tanítványaik médiatudatosságát egy szórakoztató és informatív játék segítségével fejleszteni” - mondja el Nagy Krisztina, az alapítvány szakmai programvezetője.
A másfél-két óra alatt kitölthető játékot akár szorgalmi feladatként is kiadhatják 13-15 éves diákok tanárai, mivel annak fejlesztési területei és céljai több ponton is kapcsolhatók az iskolai oktatáshoz - mutat rá Timár Borbála az alapítvány részéről. Az applikáció illeszkedik a magyar nyelv és irodalom, állampolgári ismeretek, etika, vizuális kultúra és digitális kultúra órák kerettantervekben rögzített egyes témaköreihez.