3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nyár mindig kihívást jelent a repülésben, de ez idén valahogy még sokkal rosszabb. Szinte nem telik el hét anélkül, hogy ne hallanánk arról, hogy járattörlések, késések, és más kellemetlenségek nehezítik meg a nyaralni indulók életét. De mit tanácsolnák a légiutas-kísérők a légiközlekedési káoszban utazóknak?

A New York Timesnak nyilatkozó légiutas-kísérő arról számolt be, hogy hetente több ezer járattörlés és késés történik, és egyelőre nem látszik enyhülés a láthatáron. Mint mondta, sok olyan embert látott, akik olyan fontos dolgokról maradtak le, mint esküvők, körutazások, nemzetközi járatok, sőt, még temetések. Mik azok a tippek tehát, amelyek segíthetnek elkerülni a repülülőutak során felmerülő felesleges problémákat?

Ha hajóútra vagy körutazásra indulnánk…

Egyre népszerűbbek az óceán- és tengerjárós hajóutak, ám ezek Magyarországról szinte csak repülővel érhetőek el, így itt is érdemes időben érkezni: már egy nappal korábban. A légiutas-kísérő azt javasolja, hogyha tehetjük, inkább foglaljunk szállást az indulási helyen egy napra, ezzel is biztosítva, hogy egy hirtelen járattörlés nem kavar be és teszi tönkre a nyaralási terveinket.

Repüljünk közvetlenül!

Így ha késik a gép, nem kell amiatt aggódnunk, hogy elérjük-e a következő járatot. Persze előfordulhat, hogy az átszállás elkerülhetetlen, vagy a közvetlen járat túlságosan költséges, ebben az esetben viszont az esetleges késeseket is belekalkulálva hagyjunk magunknak legalább három órát a repülők közt.

Mostanában gyakoriak a késések, de ha erre odafigyelünk, megkímélhetünk magunknak némi fejfájást. Fotó: Pixabay
Mostanában gyakoriak a késések, de ha erre odafigyelünk, megkímélhetünk magunknak némi fejfájást. Fotó: Pixabay

Repüljünk minél korábban!

A nap első járatait ritkán törlik. A repülők személyzete jellemzően csak később éri el szolgálati idejének végét, és a forgalmas repülőtereken is később növekszik meg a forgalom, ráadásul ha a hajnali járatunkat mégis törlik, sokkal jobbak az esélyeink arra, hogy esetleg még a napon belül találjunk jó alternatívát. Ezek az előnyök pedig egyértelműen ellensúlyozzák azt a kisebb kellemetlenséget, hogy adott esetben akár hajnali 3-kor kell kelnünk a korai repülés miatt.

Töltsük le a légitársaság alkalmazását, amellyel repülünk!

Ezek az alkalmazások értékes információkkal rendelkeznek. Amellett, hogy az ügyfélszolgálattal is sokszor könnyebb ezen keresztül a kapcsolattartás, nyomon követhetjük a táskánkat, az érkező gépeket, sőt bizonyos esetben már azelőtt megtudhatjuk, hogy egy járatot töröltek, mielőtt a személyzet egyáltalán értesülne erről. Az alkalmazás szükség esetén az új járat átfoglalásában is segíthet.

A legolcsóbb nem biztos, hogy mindenkinek a legjobb

Tombol a nyár, turisztikai csúcsidőszak van, mindenki utazni akar. Bár sokaknak csak az számít, hogy eljussanak az úticéljukra, a légiutas-kísérő azok számára, akik mindenképpen családtagjaik mellett akarnak ülni a repülőn, azt javasolja, hogy foglalják le a helyüket külön, kifizetve a felárat, ne terhelve a repülőgép személyzetét az erre vonatkozó igényekkel az egyébként is zsúfolásig tele lévő gépeken.

Egy pulóver mindig jól jön

Végül egy szakmai titok: gondolkodott már azon, hogy miért olyan hidegek a repülőgépek? Azért, mert a meleg csak ront azon utasok helyzetén, akik gyomra nehezen bírja a repülést. Mindenki jobban jár, ha senki sem használja a hányózacskókat – a fázósabb utasoknak viszont érdemes egy vékonyabb pulóvert nyáron is hozni a fedélzetre.

(The New York Times)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!