A Kecskeméten 800 millió eurós beruházással Mercedes gyárat építő társaság pénteken közölt adatai szerint szeptemberben 13 százalékkal több Mercedes kelt el, mint egy évvel korábban. "Az eladott Mercedes-Benzek száma a válság előtti szintre emelkedett, és felülmúlta a 2007. szeptemberi csúcsot" - mondta Joachim Schmidt értékesítési igazgató.
A Daimler többi márkájával - a Smart, az AMG és a Maybach típusú kocsikkal - együtt összesen 128.600 darab autót adtak el szeptemberben, ami 12,6 százalékos növekedés az előző évihez képest.
Januártól szeptemberig világszerte 845 ezer Daimler-gyártmányt értékesítettek, ami éves szinten 15,8 százalékos növekedés. A társaság 2010 egészét tekintve 10 százalék feletti bővülésre számít. A növekedéshez elsősorban a Mercedes CL és R osztályának népszerűsége járulhat hozzá.
Az ágazatra jellemző tendenciáknak megfelelően a Daimler számára is egyre fontosabbak a BRIC-országok, vagyis a brazil, az orosz, az indiai és a kínai piac. Kínában például várhatóan közel kétszer annyi kocsit adnak el az idén, mint 2009-ben. Ugyanakkor továbbra is a hazai, a német piac a legnagyobb, a második változatlanul az Egyesült Államok.
Szeptemberben a leggyengébben teljesítő márka, a Smart is magára talált; az értékesítés az idén először haladta meg a tavalyi szintet, a miniautóból 10.100 darab fogyott, 7,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A BMW is pénteken közölte szeptemberi forgalmi adatait, a luxusautóból 117.467 darabot adtak el, 20 százalékkal többet tavaly szeptemberhez képest. Az Audi a Daimler és a BMW mögött, a harmadik helyen végzett, a cég 102.650 autót adott el, ami 16 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
MTI