Rupert Stadler, az ingolstadti cégközpontban bejelentette: a társaság forgalma 48,8 milliárd euróra ugrott, ami 10,6 százalékos emelkedés az előző esztendeihez képest. Míg 2011-ben 1,3 milliónál valamivel több autót gyártottak, addig tavaly ez a szám 12,8 százalékkal bővült, megközelítette az 1,455 milliót. Motorból 1,92 milliót gyártottak, 1,7 százalékkal többet az előző évinél.
A társaság adózás előtti eredménye 5,96 milliárd, adózás utáni eredménye pedig 4,35 milliárd euró volt, az előbbi 1,4, az utóbbi két százalékkal marad el az előző év adatától. Audiból az előző évinél 11,7 százalékkal többet, 1,455 milliót szállítottak ki tavaly, míg a szintén a cégcsoporthoz tartozó Lamborghini 2083-as darabszáma kereken 30 százalékos emelkedést jelez.
A cégcsoport legnagyobb piaca, Kína tavaly közel 406 ezer autót vett fel, ami 29,6 százalékos emelkedés, a második Németország, 263 ezer autóval és 3,6 százalékos növekedéssel, míg a harmadik helyezett az Egyesült Államok, ahol 139 ezer autó fogyott; ez 18,5 százalékkal több, mint a 2011-es adat.
A társaság tíz legnagyobb piaca közül háromban esett a forgalom; az 50 ezres olasz- , a 36 ezres spanyolországi és a 32 ezres belgiumi eladás 17, 11,7, illetve 5,9 százalékos visszaesést mutatott. Rupert Stadler megemlítette, márkáik az átlagosnál jobban vészelték át ezekben az államokban a válságot, de megjegyezte: tavaly Olaszország az 1979-es, Spanyolország az 1986-os autóeladás-eredményt produkálta. A legnagyobb növekedési arányt Oroszország hozta; az itt értékesített 33 és fél ezres darabszám 44,1 százalékos emelkedést jelez.
Rohamos fejlődés
Rupert Stadler emlékeztetett: az Audi egy évtized alatt megduplázta termelését, Európában pedig - ahol a piac mérete ez idő alatt stagnált - harmadával több autót ad el. Egyben hangsúlyozta, az Audi folyamatos beruházásokkal és fejlesztésekkel tavaly is nagy lépéseket tett annak érdekében, hogy átlépje az évi kétmillió darabos értékesítési határt.
Az új Audi A3-ast említette az idei év legfőbb céges újdonságaként Rupert Stadler. Ez a modell a társaság növekedésének motorja, mióta kilencvenes évek közepén megjelent.
A tavaly nyáron felvásárolt Ducati motorgyártóról Rupert Stadler elmondta: ez a cég 44 ezer gépet adott el 2012-ben, ami kiszállítási rekord. Hozzátette: ezzel öt évtized múltán visszatérnek a kétkerekűek az egykor a DKW és az NSU márkákkal sikeres Audi portfoliójába.
Fejlesztések
Rupert Stadler közölte: a következő három esztendőben, történetében a legnagyobb összeget, összesen 11 milliárd eurót költ fejlesztésekre a társaság. Ebből 5,3 milliárdot arra fordítanak, hogy Németországban bővítsék és erősítsék jelenlétüket; itt 2013-ban 1500 munkatársat és 700 tanulót szerződtetnek.
Emlékeztetett: májusban rakják le az Audi mexikói gyárának alapkövét. A 2016-ban induló, 3800 embert foglalkoztató létesítmény - amelynek első leendő dolgozóit már az idén felveszik - lesz az első olyan Audi-gyár, amely Európán kívülről látja el az egész világpiacot egy modellel, a Q5-tel. Hamarosan megnyílik második kínai gyáruk is, Pekingben pedig a társaság legnagyobb képzési központja.
Elmondta: minden jel arra mutat, hogy a tervezett 2015-ös időpont előtt lépi át éves jármű-kiszállításuk a másfél milliót, a cég 2020-ra már kétmillió autó gyártását tervezi.
MTI