Észak-Amerika után a legnagyobb felvevőpiaca az utasszállító-repülőgépeknek az óriási kelet-ázsiai régióban van. Ez Japánttól, Kínán, Indián és Indonézián keresztül egészen Ausztráliáig húzódik és a világ legsűrűbben lakott területe. A Boeing hozzátette, hogy a régió jóval meg fogja előzni a világ többi részét a légi utazás várható növekedésében.
[ajanlo=1124][igazitas=right/]A kimutatás szerint a kínai regionális járatok növekedése még itt is ki fog tűnni, mely a mért időszakra meghaladhatja évente a kilenc százalékot. Eközben a térség többi részén 7,8, a világ fennmaradó részén 4,8 százalékos lesz. Így a régió légiflottája a mért időszak végére a jelenlegi háromszorosa lesz, amely 8600 repülőgépet jelent, számol be a Yahoo News.
Az eladott gépek legnagyobb részét a közepes 200-400 ülésesek fogják adni. Ebben a kategóriában is az egysoros repülők fognak tarolni, melyekből 3690, míg a nagyobb kétsorosokból 2430 darab fog fogyni. A legkisebb osztályú, helyi járatok kielégítésére szolgáló gépekből 540, míg az óriásokból, a 747-es és annál nagyobbakból 510 darabra lesz szükség.
A Boeing Kereskedelmi Repülőgép részlegének igazgatója, Randy Tinseth szerint az utasok egyre többet várnak a repülőgépektől. A világ minden pontjára közvetlenül kívánnak eljutni, leszállás nélkül a lehető legkevesebb pénzből, ami nagy feladatokat ró a repülőgépgyártókra. Majd hozzátette, hogy a 2,1 billiós, 25700 gépet jelentő üzletből cége szeretné kihasítani a nagyobb szeletet a nagy rivális Airbus-szal szemben.