2020. február 7. 10:17
mfor.hu

Gyermekeknek szóló reklám miatt bírságolt a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntésében jogsértőnek minősítette, hogy a Béres Gyógyszergyár gyermekeknek szánt „Actival Kid Gumivitamin” étrend-kiegészítő készítményét ajándék világító tollal, valamint intelligens gyurmával úgy kínálta televíziós- és egyéb reklámjaiban (szórólapokon, plakátokon, mozireklámban, Youtube hirdetésben), hogy azok megszerzésére hívta fel a gyermekeket.

A szabályozás alapján ugyanis tilos a gyermekkorúak közvetlen felszólítása egy reklámban a hirdetett áru megvásárlására, illetve szüleik vagy más felnőtt meggyőzésére, hogy vegyék meg nekik a terméket.

(Fotó: depositphotos.com) (Fotó: depositphotos.com)

A reklámot gyerekcsatornákon is sugározták; a hirdetésekben használt kifejezések (pl. „szerezd meg mind!”) közvetlenül szólították meg a kisgyermekeket; a hirdetések jellege alkalmas volt a gyermekek figyelmének felkeltésére;  valamint a termékeket a gyártó játékokkal csomagolta össze, ami különösen vonzóvá tette azokat kiskorúaknak.

Felhagytak a reklámmal

A GVH döntésében bírságcsökkentő tényezőként vette figyelembe, hogy a vállalkozás már a hatósági eljárás korai fázisában felhagyott a reklámkampánnyal, valamint azt, hogy a cég úgy döntött, médiatervezésekor korlátozza egyes csatornák igénybevételét, és jövőbeli kommunikációjának kialakításakor figyelembe veszi a hatóság megállapításait. Utóbbiak megvalósítását a gyógyszercégnek a későbbiekben igazolnia kell a Versenyhivatal számára.

A vállalkozás ugyan nem ismerte el a jogsértést, de elfogadta a Versenyhivatal értékelését és lemondott jogorvoslati lehetőségéről, amit szintén bírságcsökkentésként vett figyelembe a hatóság.