2p

A Procter & Gamble (P&G) Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A társaság azt állította, hogy Bonux mosóporuk tisztítóereje rendkívüli valamennyi, hasonló árú mosóporhoz képest. Ezen állítását azonban nem tudta maradéktalanul bizonyítani, amiért 315 millió forint versenyfelügyeleti bírságot kell fizetnie.

A vizsgált reklámfilmek azt állították, hogy a Bonux tisztítóereje egészen rendkívüli a hipermarketekben kapható hasonló árú mosóporok körében. Amint arra a GVH rámutatott, a "hasonló árú mosóporok" közé a fogyasztók - sőt maga P&G is - nem csupán a Bonux mosóporral együtt tesztelt Tomi és Biopon Takarékos mosóporokat sorolják. Más mosóporok esetében azonban a reklámfilmek állításainak alátámasztására semmilyen bizonyíték nem áll a vállalat rendelkezésére. Ráadásul a GVH megállapította, hogy a Tomi és a Biopon Takarékos mosóporok esetében sem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy ezekhez képest a Bonux tisztítóereje rendkívüli. Ezt a rendkívüliséget ugyanis nem alapozzák meg a tesztek eredményei, az állítás így túlzottnak tekinthető.

A versenyhivatal ezenkívül rámutatott: az is a fogyasztók megtévesztésének minősült, hogy a Procter & Gamble a tesztelést végző kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az "Ariel tesztlaboratóriumra" hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik. A cég tájékoztatásában a Bonux mosópornál magasabbra pozícionált Ariel termékre utalt, annak reklámokkal is folyamatosan erősített kedvező közmegítélését így tulajdonképpen rávetítette a Bonuxra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!