2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Régóta izgalomban tartotta az autóipart Elon Musk, a Tesla vezére egy titokzatos bejelentéssel, amelyről csak annyit árult el, hogy lesz benne „D” betű.

A Tesla első embere lerántotta a leplet a régóta lebegtetett nagy titkokról, amelynek középpontjában valóban a „D” áll, vagyis a dual motor. A Teslák ugyanis innentől elérhetőek két darab elektromotorral is – írja az Autonews.

A második motor olyan menettulajdonságokkal vértezi fel a kocsit, hogy vélhetően csak a Ferrari, Lamborghini, Bugatti kategóriájú autók kelhetnek versenyre vele. A 85 kWh-s Tesla egymotoros kivitele 4,2 másodperc alatt érte el a 60 mérföld per órás (96,5 km/h) sebességet, az új pedig 3,2 alatt, így innentől kezdve nem kell szomorkodniuk azoknak sem, akik a 4 mp feletti gyorsulással túl lomhának érezték az autót. Bizonyára az mfor.hu olvasói között ss szép számmal vannak ilyenek. :)

Kattintásra galéria nyílik!

A második motort előre szerelik és a kocsi első kerekeit hajtja majd. Az új erőforrás pedig nemcsak a gyorsulást, hanem hatótávolságot is javítja, annak ellenére, hogy természetesen a Teslák súlya is gyarapodik. Azért a világból nem lehet velük majd kimenni, a cég 10 extra mérföldet ígér a duál motorokkal – derült ki bemutatón.

Elon Musk szerint sok vásárló pusztán az összkerékhajtás miatt fogja venni az új Teslákat, nem pedig a nagyobb teljesítmény vagy a jobb gyorsulás érdekében.

Önmagát vezető autó? A Tesla is beállt a sorba

Ahogyan az várható volt, a leginnovatívabbnak tartott gyártó sem maradhat ki a legújabb „divatirányzatból”, vagyis az önmagát vezető autók fejlesztéséből. Musk egy olyan vezetőt támogató rendszerről beszélt a bemutatón, amely számos kamerával és radarral segít elkerülni, hogy a kocsi lesodródjon az útról vagy belerohanjon valamibe. A cég állítólag olyan opciókat kínál majd a vásárlóknak, amelyeket a nagy riválisok (Mercedes, BMW) nem. Bár a vezetőnek kötelessége, hogy vezetés közben figyelje az utat, egy Teslában ülve nem feltétlenül kell fognia a kormányt. Ezen kívül elég lesz csupán indexelni, a kocsi a sávváltást magától elvégzi - fogalmazott a cég első embere. A kamerák felszerelése az új Teslákra egyébként két héttel korábban már elkezdődött.

Musk szerint 6 éven belül teljesen automatizált autókkal közlekedhetünk majd, azonban további 2-4 évre lesz szükség, hogy a döntéshozók kiengedjék ezeket a közúti forgalomba.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!