A magyar-portugál meccs kapcsán is azt írtuk, hogy hihetetlen számokat produkált a találkozó, ám a magyar-belga mérkőzés még ezt is felül tudta múlni. Hozzá kell ugyanakkor tenni, az ország olyan focilázban ég, hogy a nem kifejezetten izgalmas találkozók iránt is óriási az érdeklődés. Így főműsoridőben csak azon a két napon nem az M4 lett a legnézettebb csatorna, amikor pihenő napot tartottak az Európa Bajnokságon.
Visszatérve a magyar válogatott mérkőzéseire, azt láthattuk, hogy fordulóról fordulóra egyre nagyobb érdeklődés övezte a közvetítéseket, és egyre többen nézték azokat a tévében. Egy héttel ezelőtti nézettségi összegfoglalónkban azt írtuk, hogy az Ausztria elleni siker után országszerte fokozódott az érdeklődés, így a szombati Izland-Magyarország mérkőzést még többen nézték. A teljes népességben 1 millió 836 ezer nézőt mért a Nielsen, míg a kereskedelmi célcsoportban 728 ezret.
Ők a legjobban kereső sportolók
A portugálok elleni találkozón a teljes közvetítést a négy év felettieknél 2,1 millióan követték végig. Mindez azt jelentette, hogy a tévé előtt ülők 54 százaléka látta a három magyar gólt. A közvetítésben benne volt az összecsapás előtti rövidebb felvezetés és az utána következő kicsit hosszabb elemzés is. Mivel ezekre a nézők nem feltétlen kíváncsiak, így nem érdektelen, hogy maga a magyar-portugál mérkőzés hogyan teljesített. A szerda esti csata nézettsége 2 millió 318 ezer fő volt, míg a közönségarányt tekintve a teljes népesség körében 61,3 százalékot hozott.
Az egyenes kieséses szakaszban a belgák elleni vasárnapi mérkőzés azonban még ezt is jócskán felülmúlta. A teljes közvetítés ideje alatt a Nielsen a 4 év feletti lakosság körében 2,34 millió nézőt mért. Borítékolható, hogy a csúfos vereséggel záruló mérkőzés után vasárnap este kevesen voltak kíváncsiak a meccs utáni elemzésre. Enélkül a Magyarország-Belgium Eb-nyolcaddöntő nézettsége 2 millió 796 ezer, közönségaránya a teljes népesség (4+) körében 61,5 százalék volt. Ha csak a játékidőt nézzük akkor azt mondhatjuk, hogy csaknem 3 millió néző izgult a magyarokért, első félidei nézettség 2 millió 810 ezer, a másodiké 2 millió 829 ezer volt. Az MTVA közleménye szerint voltak olyan percek a mérkőzésen, amikor a nézőszám meghaladta a 3 milliót, ám érdemes megjegyezni, hogy az egy-egy percre odakapcsolást általában szakmailag nehezen értelmezhetően szokták tartani, így az ilyen adatokat a kereskedelmi tévék nem is publikálják. Azt ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban, a 18-49 évesek esetében is 1 millió felett volt a nézőszám, míg a közönségarány meghaladta a 60 százalékot. Ezekre az adatokra a jelenlegi hazai piacon, ahol ebben a célcsoportban a félmilliós nézőszám, vagy a 30 százalék feletti közönségarány már extra jónak számít, csak szuperlatívuszokkal lehet reagálni.
A foci-EB, ahogy a fenti statisztikák is mutatják, a többi csatornáról jelentős számban vitt el nézőket, így mind az RTL Klub, mind a TV2 a korábbi közönségarányától elmaradó számokat hozott. Igaz, az RTL legalább a két foci nélküli estét be tudta húzni.
Az RTL Klub átlagos közönségaránya 14,1 százalékot tett ki. A TV2 némileg javítva 7,7 százalékra emelkedett. Egymáshoz meglehetősen közel volt a Cool (4,1% SHR) és a F+ (4% SHR) is. A középmezőny sereghajtója a Duna TV (2,2%) és a Viasat3 (2,1%) lett.
mfor.hu