3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez a júliustól októberig terjedő időszak mérlege.

3 hónap alatt 4,9 milliárd forintot költött a kormány propagandára, írja az Átlátszó.hu.

A lap közadatigányléssel kérte ki a számokat a Miniszterelnöki Kabinetirodától. A lekérdezett időszakban négy nagy kampány volt, melyeket Balásy Gyula Lounge Design Kft.-je és New Land Media Kft.-je szállított.

1,27 milliárdba került az Erzsébet-táborok reklámozása július végétől augusztus utolsó napjáig, augusztus 8-tól 20-ig ment a júliusban véget ért vizes vb kampánya közel 500 millióért, szeptemberben a kormány eredményeiről beszámoló, önfényező pr-cikkek jöttek 846,8 millióért, a szeptember végi, Soros-terves hirdetések pedig 2,3 milliárdba kerültek.

A reklámmegjelenítések legnagyobb nyertesei a szokásos arcok voltak:

  • Mészáros Lőrinc Mediaworkse és Echo TV-je 1,24 milliárdért jelentetett meg kormányzati hirdetéseket
  • Habony Árpád hitelezője, Tombor András is jól járt, Mandinerje, tévécsatornák reklámidejét értékesítő Atmediája, és a hozzá tartozó, rádiók és tévék reklámidejét értékesítő Media Services Company Kft.-je 869 millió forintot kapott kormányreklámok megjelenítésére
  • Habony Árpád (Lokál, Modern Media Group Zrt.) 479,6 millió forintot kaszált négy kampányon
  • Andy Vajna a TV2-n, Lapcomon és Radio Pluson keresztül 358,2 millió forinthoz jutott
  • Rákosi Tamás, a TV2-nek beszállító IKO tulajdonosa az IKO-hoz tartozó Odex-szel (mely közterületi reklámokkal - óriásplakátokkal, citylightokkal - foglalkozik) 280,9 milliót keresett a kampányokon

A 846 milliós önfényező kampány így pörgött ki az újságokban:

  • 274,6 millió forint értékben jelentek meg pr cikkek a Mediaworks megyei lapjaiban és azok online felületein
  • 220,9 millióért voltak sikercikkek a Lokálban és a 888.hu-n
  • 74,9 millióért a Ripostban,
  • 53,6 millióért a Magyar Időkben,
  • 7,6 millióért a Pesti Srácoknál,
  • és 4,6 millióért a Mandineren.

A vizes vb 489 milliós utólagos kampánya meg sem jelent a közbeszerzési adatbázisban. A gyakorlatban ilyenek mentek:

  • 50 perces FINA-dokumentumfilm 46 millió forintért a New Land Media Kft.-től,
  • 25 másodperces reklámspot FINA-eredménykommunikáció címszóval 24,5 millió forintért,
  • és végül augusztus elején egy médiakampányt 418,3 millió forintért (ezek a reklámok csak tévékben, rádiókban és online felületeken jelentek meg, nyomtatott lapokban és plakátokon nem)

És a kisebb játékosok zsebét is jól megtömték a négy nagy kampány során. Róluk az Átlátszónál lehet olvasni, ahol egyéb izgalmas részletek is kiderülnek a kampányköltésekről és azok eloszlásáról.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!