2015-ben a Közgép annak ellenére nem zárt rossz évet, hogy tulajdonosának, Simicska Lajosnak végérvényesen megromlott a viszonya egykori barátjával, Orbán Viktorral. Ennek következménye lett az is, hogy egyre több fronton próbálják a vállalkozó érdekeltségeit kiszorítani, sőt még a közbeszerzésekből is 3 évre kizárták a vállalkozó cégbirodalmának zászlóshajóját, a Közgépet. Mindez azonban egyelőre alig hagyot nyomott a cégen.
Kapcsolódó cikk:
Simicska 700 milliós osztalékot vett ki a Hung-Isterből
Az árbevétel ugyanis mindössze 10 százalékkal csökkent, így 101,5 milliárd forint folyt be a cég kasszájába. Ráadásul nem is a belföldi, hanem az exportbevétel esett vissza látványosan. Tavaly ugyanis Ausztriából, Hollandiából és Csehországból sem származott bevétele, egyedüliként még a német piac maradt meg a Közgépnek, ahonnak 144 millió forint folyt be a kasszába. 2014-ben az exporttevékenységből még 863,9 milliója származott Simicska cégének.
Az árbevétel növekedésével párhuzamosan 11 százalékkal apadtak az anyagjellegű ráfordítások is, 78,6 milliárd forintot költöttek el ilyen céllal, a személyi jellegű kiadások viszont 6,3 százalékkal emelkedtek, viszont ez az árbevételhez mérten egyáltalán nem jelent tetemes összeget: 6,7 milliárdot fordítottak erre a célra.
Üzemi szinten így 8,4 milliárd forintos nyereséget tüntettek fel a beszámolóban az egy évvel korábbi 12,2 milliárd után. Ezt a pénzügyi és a rendkívüli eredmény 10,4 milliárd forintra növelte, melyre 809 millió forint adót kellett fizetnie Simicska cégének. Adózás után 9,6 milliárd forint maradt a kasszában, melynek nagyjából csak a felét, 5 milliárdot fizettek ki osztalékként, 4,6 milliárd forintot pedig bent hagytak a cégben.
Egy évvel korábban, 2014-ben Simicska még 11 milliárdot tudott kilapátolni a Közgépből, ami után "mindössze" 2 milliárdot hagyott bent.
mfor.hu