4. Hol vesznek el a látogatók regisztráció vagy a vásárlás folyamatában?
Ezzel a kérdéssel ritkán foglalkoznak az itthoni cégek, pedig nem lényegtelen az, hogy mennyi vásárlót veszítünk azzal, hogy ezeket a folyamatokat nem vizsgálunk meg. Pedig a feladat egyszerű: figyelje meg, hogy azok a látogatók, akik szeretnének az általunk kívánt akciót (vásárlás, megrendelés, kérdőív kitöltése, hírlevélre való feliratkozás stb.) megvalósítani, hol "pattannak" le és miért. Ha a konverzió teljes folyamatát monitorozni tudjuk, akkor könnyen kiderül, hol van a probléma (melyik oldallal), amit utána ki kell javítani.
Lehet, hogy Ön tudja mennyi látogató elkezdi a regisztrációs vagy vásárlási folyamatot és azt is tudja, hogy mennyien fejeznek be. De mivel általában több az elkezdett művelet mint a vásárlás, figyelnie kell a vásárlási folyamat minden klikkjét ahhoz, hogy a problémát meg tudja határozni. A probléma kijavítása után a website-ja konverziós aránya is magasabb lesz!
5. Mit és mikor kell változtatni a website-on illetve miért?
Sokszor megfigyeltem azt, hogy a különböző osztályok egy cégen belül szinte versenyeznek abban, hogy mit is kell változtatni a vállalati website-on. Ilyenkor mindenki okos és "pontosan tudja", hogy "mit és hogyan". Ha a website fejlesztése több millió forintba került, akkor annak a változtatását csak is a konkrét, kézzel fogható adatok birtokában lehetséges és szabad változtatni. A webanalitikai szoftver ebben sokat segíthet. A változtatások sikerességét is követheti ilyen rendszerrel, mert van adat amivel össze tud hasonlítani a régi ás az új állapotokat.
Egy mondatban, ha nem tudja mi történik a website-ján, akkor nem tudhatja a válaszokat ilyen és hasonló kérdésekre.
Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu
Kapcsolódó anyag
Hogyan és mit mérünk ma?
5 találós kérdés a marketing menedzsereknek
Azok a menedzserek számára, akik nem látják szükségét az internetes megjelenésük stratégiai tervezésre és a hatékonyságmérés egyéb folyamataira, lenne néhány kérdésem.