2p

Azok a menedzserek számára, akik nem látják szükségét az internetes megjelenésük stratégiai tervezésre és a hatékonyságmérés egyéb folyamataira, lenne néhány kérdésem.

4. Hol vesznek el a látogatók regisztráció vagy a vásárlás folyamatában?

Ezzel a kérdéssel ritkán foglalkoznak az itthoni cégek, pedig nem lényegtelen az, hogy mennyi vásárlót veszítünk azzal, hogy ezeket a folyamatokat nem vizsgálunk meg. Pedig a feladat egyszerű: figyelje meg, hogy azok a látogatók, akik szeretnének az általunk kívánt akciót (vásárlás, megrendelés, kérdőív kitöltése, hírlevélre való feliratkozás stb.) megvalósítani, hol "pattannak" le és miért. Ha a konverzió teljes folyamatát monitorozni tudjuk, akkor könnyen kiderül, hol van a probléma (melyik oldallal), amit utána ki kell javítani.

Lehet, hogy Ön tudja mennyi látogató elkezdi a regisztrációs vagy vásárlási folyamatot és azt is tudja, hogy mennyien fejeznek be. De mivel általában több az elkezdett művelet mint a vásárlás, figyelnie kell a vásárlási folyamat minden klikkjét ahhoz, hogy a problémát meg tudja határozni. A probléma kijavítása után a website-ja konverziós aránya is magasabb lesz!

5. Mit és mikor kell változtatni a website-on illetve miért?

Sokszor megfigyeltem azt, hogy a különböző osztályok egy cégen belül szinte versenyeznek abban, hogy mit is kell változtatni a vállalati website-on. Ilyenkor mindenki okos és "pontosan tudja", hogy "mit és hogyan". Ha a website fejlesztése több millió forintba került, akkor annak a változtatását csak is a konkrét, kézzel fogható adatok birtokában lehetséges és szabad változtatni. A webanalitikai szoftver ebben sokat segíthet. A változtatások sikerességét is követheti ilyen rendszerrel, mert van adat amivel össze tud hasonlítani a régi ás az új állapotokat.

Egy mondatban, ha nem tudja mi történik a website-ján, akkor nem tudhatja a válaszokat ilyen és hasonló kérdésekre.


Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu

Kapcsolódó anyag
Hogyan és mit mérünk ma?

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!