Az eladásösztönzés eszköztárából kiemelkednek a közvetlen ösztönző eszközök, mint pl. az árkedvezmények vagy nyereményjátékok. Az alábbi 5 tipp segít, hogy Ön a leghatékonyabb és céljainak legmegfelelőbb motivációs eszközöket válassza.
1. Nem a pénz az úr!
Alátámasztott tény, hogy míg a pénzben adott ösztönzés motiváló hatása 2 hónap alatt feleződik, addig a nem pénzbeni jutalmak (az ajándékutalványok, a tárgyi jutalmak, szolgáltatások és a jutalomutazások) ösztönző hatása akár években is mérhető! Az árkedvezmény elvárttá válik, és nem differenciál a konkurenciához képest, a nem pénzbeni jutalmak viszont illeszthetők a termékhez és a célokhoz. Nyugat-Európában a kereskedő partnerek mindössze 6 százalékát ösztönzik csak pénzzel. Ha ösztönzünk, alkalmazzunk nem pénzbeni ösztönzőket is!
2. Azonnal jutalmazzunk!
Az "időbeli diszkontálás" elve szerint ahogy haladunk előre az időben, az agyunk „diszkontálja” az elérhető jutalom értékét. Ezért hajlamosak vagyunk inkább választani a kisebb értékű, de azonnal elérhető jutalmat, szemben a nagyobb értékű, de csak hosszabb távon elérhetővel. Ne várjunk az elismeréssel.
3. Mi legyen az érték?
Érdemes úgy kialakítani ösztönzési programunkat, hogy a néhány kiemelt nyeremény mellett sok kisebb értékű, de jelentéssel bíró jutalmat is elérhetővé tegyünk. Adjunk például minden vevőnek, aki megfelel egy általunk megadott feltételrendszernek, kis vagy közepes értékű ajándékutalványokat árkedvezmény helyett. Így nem árral fogunk versenyezni, hanem plusz értéket nyújtunk, és adózási szempontból is kedvező megoldás.
4. Egyén vagy csapat?
Fogyasztói promóciók esetében evidens, hogy magánszemélyeket motiválunk, kereskedői ösztönzés esetében azonban nem. A Sodexo 2014-es felmérése rámutat, hogy a Magyarországon értékesítő gyártók 47 százaléka nem a kiskereskedő cégeket, hanem azok eladóit ösztönzi közvetlenül. Ezt erősíti, hogy 10-ből 7 értékesítő preferálja, ha egyéni teljesítménye után ismerik el. Ha tehetjük, az egyéni ösztönzés legyen a fókuszban!
5. Vannak egyéb céljaink is a célcsoportunkkal?
Sokszor nem csak vásárlást célcsoportunktól, hanem visszajelzéseiket is szeretnénk megkapni. Ehhez érdemes igénybe venni olyan online ösztönző rendszereket (például a Sodexo JutalmaZóna rendszert), melyekben nemcsak jutalmazzuk őket, de kétirányú kommunikációt is kialakíthatunk, így erősítve a kapcsolatot és a lojalitást, illetve fejlesztve ismereteiket termékünkről, szolgáltatásunkról.
A Sodexo Ösztönző Szolgáltatások hatékony és bizonyított megoldásokat nyújt az eladásösztönzés területén, legyen szó fogyasztói nyereményjátékokról vagy viszonteladói-kereskedői ösztönzésről. Népszerű ösztönző megoldásunk például a Sodexo BÓNUSZ utalvány, melyet évek óta iparágtól függetlenül használnak nagy- és kisvállalatok egyaránt vásárlóik, kereskedőik ösztönzésére. Akik pedig átfogó ösztönzési rendszereket keresnek, azoknak ajánljuk a Sodexo JutalmaZónát. Ez egy olyan pontgyűjtésen alapuló kulcsrakész online ösztönzési rendszer, melyben könnyen és célzottan lehet motiválni viszonteladó partnereinket, vevőinket, vásárlóinkat folyamatos kommunikáció és egy sok ezer jutalmat tartalmazó katalógus segítségével.
További tippekért, tanácsokért keresse ösztönzési szakértőinket bizalommal!
E-mail: [email protected]
LinkedIn: //www.linkedin.com/company/sodexo-juttatások-és-ösztönző-szolgáltatások
Web: www.osztonzoszolgaltatasok.hu
Telefon: (06 1) 434-5868
Ha további tippeket, esettanulmányokat szeretne kapni, iratkozzon fel hírlevelünkre: www.osztonzoszolgaltatasok.hu/hirlevel
(x)