3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vizsgálatokat követően 630 ezer járművet hívnak vissza károsanyag-kibocsátási rendellenesség miatt. A Volkswagen konszern mellett más cégeket is érint az ügy.

Németországban visszahívnak szervízre csaknem 630 ezer dízelüzemű autót és haszongépjárművet károsanyag-kibocsátási rendellenesség miatt - közölte pénteken Berlinben a szövetségi közlekedési miniszter a Volkswagen (VW) járműgyártó konszern dízelbotránya miatt indított vizsgálat eredményeit ismertetve.

Alexander Dobrindt elmondta, hogy a szövetségi közlekedési hivatal (KBA) tavaly szeptemberben elrendelt vizsgálatán 53 modell viselkedését tanulmányozták próbapadon, tesztkörülmények között, és az utakon, hétköznapi használati körülmények között. Nem bukkantak ugyan olyan csalás nyomára, amelyet a VW követett el, de 22 modellnél tapasztaltak rendellenességet a kipufogógáz tisztítására szolgáló berendezés működésében.

Érdekes autóval ünnepli a 100. születésnapját a BMW

A vizsgált modelleket három csoportra lehet osztani. Az elsőbe azok tartoznak, amelyeknél minden megfelel az előírásoknak. A második csoportba került a 22 kifogásolt modell, amelyeknél feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mértek. Erre az a magyarázat, hogy a kipufogógáz-tisztító berendezés bizonyos hőmérséklet alatt kikapcsol, hogy ne károsodjék a motor a hidegben. Az eljárás a hatályos uniós szabályok alapján legális, de a KBA szerint a gyártók indokolatlanul széles körben alkalmazzák. Találtak például olyan modellt, amelynél már a németországi időjárási viszonyokat tekintve hidegnek nemigen nevezhető 17 Celsius fok alatt kikapcsol a rendszer, és így megugrik a károsanyag-kibcsátás. A harmadik csoportba a VW EA 189 típúsú motorral szerelt modellek tartoznak, ezeknél kimutatták annak a szoftvernek a működését, amellyel a VW tavaly szeptemberben "lebukott".

A visszahívást a második kategóriába tartozó kocsiknál rendelték el. A gáztisztító berendezés beállítására szervízbe rendelnek 247 ezer kocsit a Daimlertől (a Mercedes A-, B- és V-osztályból) és 293 ezret a VW-től (32 ezer Porsche Macan terepjárót, 194 ezer Volkswagen Amarok és Crafter haszongépjárművet, 66 ezer Audi Q5-ös, A6-os és A8-as modellt), továbbá 90 ezer Opel Zafirát, Insigniát és Cascadát.

Ezek voltak az elmúlt évek legnagyobb vállalati botrányai

A vizsgálat tanulsága, hogy pontosítani kell az uniós szabályozáson. A KBA-nál is változtatnak, szigorítják a típusengedélyek kiadási szabályait. A hatóság részletes indoklást kér majd el a gyártóktól a kipufogógáz-tisztító berendezés beállításáról, és további ellenőrzéseket vezet be - mondta a miniszter.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW - a legnagyobb európai autógyártó vállalat - elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!