2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2015-ig szóló úgynevezett sztráda expressz program keretében az elkövetkező 4 év alatt 830 kilométer hosszú autópálya és gyorsforgalmi út megépítését tervezi a kormány, megközelítőleg 1.800 milliárdos költséggel - közölte Csillag István.

A gazdasági és közlekedési miniszter hangsúlyozta: a hosszú távú útfejlesztési program az előző kormány elképzelésén alapul, de azt jelentősen felgyorsítva, illetve bővítve valósítják meg. Csillag István a kormányciklus idejére kitűzött célokat részletezve egyebek között elmondta: tovább épül az M3-as pálya úgy, hogy tervezett befejezésének idejéig, 2005 végéig az M30-as Nyíregyházát, az M35-ös pedig Miskolcot érje el. Beszámolt arról is: az M5-ösről a jövő héten tárgyalnak a koncesszió tulajdonosával, az üzemeltető AKA Rt.-vel. A tárgyalásokon tisztázni kívánják a továbbépítés mikéntjét, ütemét, a finanszírozás módját és nem utolsó sorban egy "emberbaráti díjrendszer" kialakításának lehetőségét.

Csillag István kifejtette: a kormány elképzelése, hogy a határig tervezett M5-ös autópálya 2005-ig Szegedig megépüljön, ezzel párhuzamosan pedig a csongrádi megyeszékhelyet elkerülő út is, utóbbi állami beruházásként. A jövőre elkészülő szekszárdi hídon kívül az elkövetkező 4 év alatt szeretnék megépíteni a dunaújvárosi hidat is - mondta és reményét fejezte ki, hogy a beruházáshoz uniós kohéziós forrásokra is számíthat a magyar állam.

Csillag István szólt arról is, hogy a sztráda expressz program első négy évre szóló ütemének új eleme a román határig tervezett M44-es autóút kiépítése és a hátrányos helyzetű viharsarki és tiszazugi rész megközelíthetőségének javítása a 4-es út egyes szakaszainak 2x2 sávosításával, majd a határig történő gyorsforgalmi úttá fejlesztésével.

A miniszter megjegyezte: nemcsak Magyarországon, de az unió egészében is az a tapasztalat, hogy miközben az autópályák, gyorsforgalmi utak bővülnek, a forgalom egyre nagyobb mértékben visszaterelődik a régi főutakra. Az európai uniós partnerekkel a szaktárca tárgyalni kíván arról, hogy milyen közös szabályozással lehetne a fenti gondot orvosolni - közölte.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!