"Kutatásaink kimutatták, hogy a vásárlók színvonalasabb szolgáltatásokat, egyszerűbb vásárlást és rövidebb sorokat várnak el tőlünk a jövőben" - véli Hans Joachim Korber, a Metro vezérigazgatója. - "A most kikísérletezett technológiák döntően hozzá fognak járulni a kereskedelem image-nek megváltozásához."
Szakértők szerint a jövő kereskedelmében a rádiófrekvenciás azonosítás (Radio Frequency Identification, RFID) technológiája is hatalmas szerepet kaphat. A sorozatszámmal lekódolt mikrochipet tartalmazó RFID-cédula szakemberek szerint megkönnyíti a kereskedők dolgát, mivel az árukat a korábbinál egyszerűbben lehet szállítani és azonosítani, emellett növeli a vevői elégedettséget is.
Ezzel kapcsolatban korábban Duma László, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnökségi tagja elmondta: az úgynevezett RFID-t tagek jelenleg még drágák, ezért az olcsó termékek nem bírnák el a bevezetésüket.
Duma László a rendszer előnyei közül a gyorsaságot emelte ki: a kasszánál csupán át kell tolni egy kapun a bevásárlókocsit, ami egy másodperc alatt leszámlázza azt. A problémát ez esetben is az ár, a kapuk viszonylagos drágasága okozza.
A magyarországi boltokban csupán polcokra szerelt vonalkód-leolvasóval, illetve azt a kezükben cipelő vásárlókkal találkozhatunk. Utóbbiak annak segítségével tudhatják meg, milyen árut tartanak a kezükben és az mennyibe kerül. "Innen csak egy lépés a mobil vonalkód-olvasó, amelyet a vezetéknélküli-kapcsolat tesz különlegessé. Az RFID-technológia viszont nem vonalkódos rendszer" - tette hozzá az MLE elnökségi tagja.
Menedzsment Fórum
A Balkánon sikk leginkább a shoppingolás
Bár a "shoppingolás" nyugati civilizációs termék, mégis sokkal elterjedtebb Kelet-Európában, mint az Egyesült Államokban vagy Ázsiában. Az utóbbi időben azonban az áruházláncok mindent megtesznek azért, hogy a mezei shoppingolókat valódi fogyasztóvá "neveljék át".